Anonym (Prova svamp) skrev 2023-04-13 21:34:46 följande:
Droger? Du förstår att alkohol ligger i topp över farliga droger medans svamp och lsd ligger i botten.. varför inte kolla lite på vad forskningen säger innan du börjar gapa!
Nä det vågar du väl inte för din världsbild skulle vändas upp och ned! Vet du att karolinska bedriver seriös forskning på psykadelica och vet du att psykalelica utklassar de psykofarmaka som finns!
Vad är du så rädd för?
Eller du kanske köper propagandan rakt av?
Det är ju dumt att bara prova svamp rakt av, men jag håller med om att det är intressant forskning. Så som att psykedelika bevisat kan öka neuroplasticitet samt kan skapa nya neurala kopplingar. Kanske i framtiden en behandling för personer med skador på hjärnan till och med?
Som svar på ts, om du bara tar tabletten en gång i veckan eller så, kan du inte bli beroende. Jag behövde aldrig öka dosen, tog den dagligen. Däremot så kunde jag inte alls sova utan den. Men hade jag tagit den max 2 ggr/ vecka hade det inte blivit så. Jag tar en annan känt beroendeframkallande medicin nu 1 gång/ vecka, det ska inte vara några problem. Brukar se till att göra dte när jag är ledig och försöka sova ikapp ordentligt den dagen.