• Anonym (.)

    Att inte göra det man älskar innerst inne - Jag lever ett ekorrhjul men brinner för annat

    Hej,
    när jag mådde som värst under min tonår, så bestämde jag mig så starkt att börja på teater. Jag började i en förening och mådde så bra. Jag gick där i ett helt år.

    Jag var en vilsen och ensam person. Jag tog ett års kurs i en annan ort. Jag mådde delvis bättre. Jag fick många beröm och min talang för teaterskådespeleri märktes. Jag ansågs som en god improvisatör.

    Jag hade hunnit fylla 24 och av drastiska skäl, så behövde jag ta hjälp ifrån socialen för att komma bort och bryta all kontakt med släkt och familj.

    Jag tog allt lugnt. Sökte mig till volontärsarbete och gjorde allt med småsteg. Jag bestämde mig efter en period att söka mig till en skola för att bygga upp betyg.

    Just nu jobbar jag och studerar. Efter studier planerar jag att ta en sabbatsår. Men det slog mig för någon dag sedan: Jag vill ju i själva verket sysselsätta mig med teater. Det finns inga föreningar (ursäkta mig) som motsvarar eller kan utmana min nivå och erfarenhet med teater. Därför har jag valt att inte börja i någon förening.

    Jag ställde upp och hjälpte dock en ny startat förening. Jag fick väldigt mycket god beröm ifrån dem och jag blev glad att jag kunde ställa upp. Jag har fortfarande kontakt, för att ta hand om det administrativa. I övrigt, känner jag inte riktigt någon behov av att gå och börja i en förening. Jag vill ha utmaning, förstås.

    Hade jag fortsatt med samma spår, så vet jag inte vart jag skulle hamna. Men kanske skulle jag ha varit en kulturarbetare, tänker jag. Kanske inte på heltid, men åtminstone betydligt bättre stadie än vad jag är nu.

    Jag har så oerhört många idéer. Men jag har inte funnit någon förtroende grupp att jobba med. Vid ett tillfälle har jag delat med mina idéer. Där jag blev bestulen på dessa. Därför föredrar jag att helst göra ett event eller uppdrag med vänner. Men inga av mina vänner, har detsamma intresse som mig. Så då står jag, med en enorm teaterintresse, fast ingenstans som jag kan göra för att förverkliga mina idéer och jobba. Även om det inte blir ett arbete där man försörjer sig, så vill jag ändå starta något och jobba..

    Att inte göra någonting som man verkligen älskar - Vad gör man då? Gör ni det ni älskar?

  • Svar på tråden Att inte göra det man älskar innerst inne - Jag lever ett ekorrhjul men brinner för annat
  • Tow2Mater

    Har du råd att ta ett sabbatsår kan du ju dra till Holywood och prova lyckan. Eller Bollywood om du gillar den kulturen mer.

Svar på tråden Att inte göra det man älskar innerst inne - Jag lever ett ekorrhjul men brinner för annat