• Anonym (livetPåpinnen)

Är roliga personer vinnare i livets lotteri?

Har man humor och glatt humör, kan det kompensera för andra brister som t ex lite hull och kanske bristande kompetens i klädesväg.

• Svar på tråden Är roliga personer vinnare i livets lotteri?
  • Tecum

Ja det kan kompensera men det gör dem inte till vinnare. Det är de som inte behöver kompensera som är vinnare.

• Fröken Allvar

Det ligger något i påståendet att de som inte behöver kompensera är vinnare. Samtidigt är inte den människa född som aldrig kommer till korta. Men man kan möjligen lura någon genom att framställa sitt liv som komplett med prefabricerade fasader ur tidningar som Må bra och The Perfect Guide. Mig lurar ingen. Troligen lurar ingen någonsin någon utom sig själv. Hur livet levt med en märks på så många sätt och vis. 

• Anonym (Pp)

Ja, om du är man. Däremot ingår det inte i den traditionella kvinnorollen att vara den som tar plats, är kul och river ner skrattsalvor. Men det håller på att ändras, som tur är. :)

• nihka
    Anonym (livetPåpinnen) skrev 2023-04-15 13:15:01 följande:
    Är roliga personer vinnare i livets lotteri?

Har man humor och glatt humör, kan det kompensera för andra brister som t ex lite hull och kanske bristande kompetens i klädesväg.

Ja, det tycker jag om personen har det roligt själv. Allt handlar ju till slut om hur man tar det och mår.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
Svar på tråden Är roliga personer vinnare i livets lotteri?