• Snöochsot

    Hp och studentlägenhet

    Jag bor i studentlägenhet. Kursen jag läser är på 15 hp. Jag flyttade mitt i terminen eftersom min förra hyresvärd var inkompetent och hotade mig med uppsägning eftersom de inte förstod att naturvetenskapligt basår räknas lika mycket som hp när man bor i studentlägenhet. Eftersom de bråkade med mig och jag redan sagt upp mitt tidigare förstahandskontrakt bara för att bo hos den inkompetenta hyresvärden för studier, så valde jag att snabbt byta kurs, byta universitet och flytta. 


    pga flytten och trasslet så ligger jag efter i arbetet, kan inte sova på nätterna och är utmattad. 


    det finns en risk att jag inte klarar av att ta alla hp som är minimumet.

    kommer jag få någon sorts prick i registret om jag inte tar alla poäng?


    troligen blir jag utsparkad. :( men får man även något sorts klagomål som hänger med en i livet?


    den förra hyresvärden sade att om man inte tar alla poäng så blir man anmäld för att ha bott olovligen så man inte kan hyra något igen i framtiden nästa gång man söker.  :( 
    Jag är rädd att bli hemlös.
    vet ni vad som händer om man inte tar nog med poäng?


    jag har missat en omtenta redan 
    nästa omtenta är nästa termin 

  • Svar på tråden Hp och studentlägenhet
  • Anonym (- - -)

    Nej, jag har svårt att tro att man bor olovligen för att man inte tar alla poäng? Det är väl bara om man inte har pengar till hyran...

Svar på tråden Hp och studentlägenhet