• Klubbisen

    Hur hanterar man att man blir fulare?

    Hej! Jag är en 22 årig tjej med stor ångest. Jag blir fulare och fulare och finns inget jag kan göra åt det. Allt är så himla utseendefokuserat och jag mår ständigt dåligt över mitt utseende. Har aldrig varit jättesnygg precis, men känner verkligen på det senaste att jag blivit mycket fulare. Vet inte om det är så eller om jag bara inbillar mig men förut kunde jag sminka mig och så vidare för att känna mig fin. Nu kan jag inte göra det på samma sätt på grund av en kronisk sjukdom. Min kroniska sjukdom gör också att jag ser betydligt tröttare och ja, mer sjuk ut. Det är ingen sjukdom som jag kommer bli av med utan ha resten av livet. 


    Vet att det låter fånigt, men blir alltid lika ledsen när alla alltid flirtar med mina kompisar och killar nästan undviker mig eller använder mig för att jag ska få ihop dom med mina kompisar. 

    Hur gör man för att bli av med att ständigt må dåligt över sitt utseende som en ung tjej? Att sluta bry sig? 

  • Svar på tråden Hur hanterar man att man blir fulare?
  • Angie00

    Se till att ha stilrena kläder, se fräsch och naturlig ut och gå rak i ryggen med ett leende så kommer du utstråla självförtroende och också bli snyggare. Skit i vad andra ska tänka om dig och koncentrera dig på att ha rolig så blir du mest attraktiv. Kommande åren kommer vara din peak snygghet, snälla slösa inte bort dem på dåligt självförtroende!! Om du visste vad alla kvinnor sitter och ser tillbaka på sina 22-åriga jag och tänker "fan vad snygg jag var, att jag inte fattade det". Så mycket tid och livsglädje som slösas bort på att känna sig ful, Och- även om du är "ful" kan du inte göra något åt det, så antingen är du ful och glad eller ful och ledsen. Dina känslor styrs av dina tankar- så ja, sluta bry dig. 

    Mvh alla kvinnor över 30

  • Carolatom07

    Andra ser ofta inte på en som man ser på sig själv. Dessutom brukar man se snyggast ut när man inte anstränger sig eller går in nämnvärt för att vara snygg, motsägelsefullt nog.

    Sedan är vad som betraktas som "fult" något ganska subjektivt. Jag för min del undrar verkligen hur alla dessa hipster- och redneck-killar lyckas få till det med snygga kvinnor.

    Ofta ser de ut som ovårdade luffare med stora skägg och är ofta inte särskilt välklädda, ändå verkar de ha en viss magnetism pga hipster/redneck-trenden som varit i ett 10-tal år nu.

    När jag var yngre på 90-talet var det just så man INTE skulle se ut för att attrahera en kvinna.

Svar på tråden Hur hanterar man att man blir fulare?