Hellishen skrev 2023-04-17 15:54:35 följande:
Nästa år kan ni skänka 1000 kyrkor i hennes namn till någon organisation som ni vet/tror att hon gillar och säga att nu inte vill riskera att uppröra henne med presenter som hon inte uppskattar.
Ni kan också föreslå att ni slutar köpa presenter till varandra eftersom det inte blev så trevligt sist.
Presenter är inget man beställer. Och det borde vuxna människor ha lärt sig.
Vi har sagt flera gånger att vi inte vill ha eller ge längre men när hon inte slutar så är det lite svårt för oss att sluta. Hon gnäller ju på allt och inget. Det är inget som är bra nånsin. Så. Jävla. Tröttsam. Människa. Men jag ska använda dina exakta ord för jag tyckte dom var bra: att vi inte vill uppröra henne med presenter hon inte gillar så vi donerar alternativt ger inga alls from nu.
Anonym (kanske) skrev 2023-04-17 15:57:21 följande:
Kanske du kan säga ifrån såhär:
- Man får det man får, det är bortskämt och ohyfsat att klaga på sina presenter och önska sig mer än man fått. Nu har du dragit upp det här varje gång vis ses, jag tycker det räcker, jag vill inte höra detta mer.
Det kommer garanterat att generera sura miner, kanske tom ett utbrott. För den här personen verkar resonera och bete sig som en treåring.
Jag lät honom hantera det sist men nästa gång ryter jag ifrån med ett nu får du lägga av! Fast du borde inte smutskasta treåringar pga den här personen.

Anonym (Bortskämd) skrev 2023-04-17 16:46:28 följande:
Lösningen är ju jätteenkel- nästa gång denna otacksamma och bortskämda människa fyller år får hon ingen present av er. Det hade hon absolut inte fått av mig! Man tackar och tar emot- oavsett vad man än får. Herrejösses, här svälter miljoner barn ihjäl varje år och hon har mage att gnälla över en så pass dyr och fin present!
+1. Och inte nog med presenten utan hon blev bjuden på en fin middag på restaurang också och det kostar ju också en slant för oss för flera personer. Inte för att jag räknar normalt sätt men med någon som håller på så här gör man det ju med.
Studentpappa skrev 2023-04-17 18:57:23 följande:
Är det hans syster eller mamma annars varför har ni kontakt med en sådan person?
En av dom, ja och mest pga sambons skuldkänslor som hon ständigt hänger på honom.
Att hon gör fel verkar alla överens om men vad driver en människa att säga sånt här och uppföra sig så här? Vad försöker hon åstadkomma?