• Anonym (Maria)

Botox Migrän

Hej! Har någon erfarenheter att dela med sig gällande Botox vid migrän. Effekt på hormonell migrän?
    Ska äntligen prova detta. 
    Vore tacksam för all möjlig input. 

• Svar på tråden Botox Migrän
  • Anonym (Maria)

Puff puff 

• Anonym (bra)

Jag får botox var tredje månad för kronisk botox och upplever att antalet dagar med migrän samt smärtnivån har gått ned. Började funka efter andra-tredje tillfället ungefär.

• Anonym (Maria)
    Anonym (bra) skrev 2023-04-17 19:46:24 följande:

Jag får botox var tredje månad för kronisk botox och upplever att antalet dagar med migrän samt smärtnivån har gått ned. Började funka efter andra-tredje tillfället ungefär.

Mm, det låter bra. Har hört att det kan ta par behandlingar innan effekt. 
    Blev huvudvärken sämre efter själva sticken? 
  • Anonym (bra)
    Anonym (Maria) skrev 2023-04-17 21:11:58 följande:
    Mm, det låter bra. Har hört att det kan ta par behandlingar innan effekt. 
    Blev huvudvärken sämre efter själva sticken? 
    Jag brukar oftast få migrän dagen eller dagen efter själva injektionerna. Men det är ett litet pris att betala. Injektionerna stinger till och det är klart det inte är skönt men det går otroligt fort, sticken är pyttesmå och har aldrig problem att klara av dem. 
  • Anonym (Maria)
    Anonym (bra) skrev 2023-04-17 23:21:37 följande:
    Jag brukar oftast få migrän dagen eller dagen efter själva injektionerna. Men det är ett litet pris att betala. Injektionerna stinger till och det är klart det inte är skönt men det går otroligt fort, sticken är pyttesmå och har aldrig problem att klara av dem. 
    Tack för dina svar. Oroar mig inte för sticken skulle göra ont det är ok som sagt litet pris att betala om d hjälper. Har Bara oro att huvudvärken skulle förvärras el bli mer långdragen el nåt annat sådant läskigt. 
  • Wattie

Min fru får och det funkar jättebra, var fjärde månad funkar bra för henne 

• Anonym (Huvudvärk)

Jag har inte migrän men har haft jobbig spänningshuvudvärk samt gnisslar tänder på natten Vilket gjort att jag dessutom fått smärta i käkleden, när det var som värst kunde jag inte äta på morgonen innan jag fått effekt av ipren.Extremt irriterade för när man sover kan man ju inte styra vad man gör. Bettskena hjälpte inte tillräckligt för även om det skyddade tänderna så bet jag ju ihop stenhårt på bettskenan.
    Betalade själv för botox för första gången för en månad sedan. Helt underbart!!!
    jag är så nöjd och så lättad. Det är så skönt! Huvudvärken är borta och smärtan i käklederna också. Får betala själv från och med nu antar jag. dyrt men slipper all smärta jag haft av och till i år. 

• Anonym (Maria)
    Anonym (Huvudvärk) skrev 2023-04-18 21:05:35 följande:

Jag har inte migrän men har haft jobbig spänningshuvudvärk samt gnisslar tänder på natten Vilket gjort att jag dessutom fått smärta i käkleden, när det var som värst kunde jag inte äta på morgonen innan jag fått effekt av ipren.Extremt irriterade för när man sover kan man ju inte styra vad man gör. Bettskena hjälpte inte tillräckligt för även om det skyddade tänderna så bet jag ju ihop stenhårt på bettskenan.
    Betalade själv för botox för första gången för en månad sedan. Helt underbart!!!
    jag är så nöjd och så lättad. Det är så skönt! Huvudvärken är borta och smärtan i käklederna också. Får betala själv från och med nu antar jag. dyrt men slipper all smärta jag haft av och till i år. 

Vad härligt! Tror du inte du kan få det via vården?  Tänker att det blir rätt dyrt. Men vad bra att det hjälper dig så bra. 
Svar på tråden Botox Migrän