Kan man känna när ägget fäster?
Jag hade nyligen ägglossning och igår på kvällen var det som tusen nålar i livmodern. Kan det vara så att ägget fäste då?
Jag hade nyligen ägglossning och igår på kvällen var det som tusen nålar i livmodern. Kan det vara så att ägget fäste då?
När man säger att ägget ?fäster? så är det en cellklump som inte längre är ett ägg utan ett embryo som sakta sakta sjunker ner i livmoderslemhinnan (endometriet, alltså den slemhinna som man annars blöder ut vid varje mens) och skapar sammankopplingar med mammans blodcirkulation. Det här går inte att känna eftersom slemhinnan saknar känselceller.
Däremot är det många som upplever ?stickningar? i livmodertrakten i magen när man är i början av en graviditet. Ev pga att livmodern växer.
Hur många dagar har gått sedan du hade ägglossning?
4-5 dagar efter skulle jag tippa att det är.
4-5 dagar efter skulle jag tippa att det är.
Vill bara återkoppla att det visade sig att jag är gravid.
Jag kände också när ägget fäste men jag skulle säga att det är för tidigt för dig.
Jag kände också när ägget fäste men jag skulle säga att det är för tidigt för dig.
Jag kan börja förresten:
Efter 3-5 dagar är det framme i livmodern. Där sätter sig ägget fast i slemhinnan, vilket en del kvinnor kan känna av som ett litet stick.
familjen.trygghansa.se/gravid/graviditetskalender/gravid-vecka-3
När ägget fäster kan man uppleva både en blödning och molande smärta. Strax efter att ägget har fäst kan man också uppleva en molande smärta långt ner i magen. Denna smärta påminner om mensvärk och beror på att livmodern redan tidigt i graviditeten börjar växa.
www.babyhjalp.se/bligravid/nar-faster-agget/
Jag kan börja förresten:
Efter 3-5 dagar är det framme i livmodern. Där sätter sig ägget fast i slemhinnan, vilket en del kvinnor kan känna av som ett litet stick.
familjen.trygghansa.se/gravid/graviditetskalender/gravid-vecka-3
När ägget fäster kan man uppleva både en blödning och molande smärta. Strax efter att ägget har fäst kan man också uppleva en molande smärta långt ner i magen. Denna smärta påminner om mensvärk och beror på att livmodern redan tidigt i graviditeten börjar växa.
www.babyhjalp.se/bligravid/nar-faster-agget/