Att ge tips hur någon ska bete sig på fest…
Hej!
Var på en fest igår med för mig kända och okända personer. Efter en stund kom en okänd fram till mig och sa att jag verkade så försiktig och att hon var rädd att vara för framfusig. Jag sa att det inte är någon fara och att hon inte behöver tänka så.
En stund senare kom hon fram igen och upprepade detta och la till att det märktes att jag var obekväm och ovan vid detta umgänget. Jag svarade att jag är medveten om att jag inte hörs och syns mest men inte var obekväm utan tyckte det var kul med fest. Då sa hon att mitt kroppsspråk sa något annat och visade vad hon menade och sa att jag skulle ta för mig mer, hälsa på folk (vilket jag iofs gjorde) m.m. Jag tog ganska illa upp över det här och undvek henne sen.
Jag tycker det är lite kämpigt i vissa sociala sammanhang, men låter inte det hindra mig från det jag tycker är kul och gör så gott jag kan. Igår hälsade jag t.ex på alla, tackade och berömde maten, svara på tilltal och ställde några frågor, satte mig med flera okända, drack lagom mycket, och lämnade festen bland de sista.
Någon som har tankar om det här?
Har ni varit i liknande situationer som min eller hennes?
Hur kan man bemöta det hon sa?
Överreagerar jag som tog illa upp?