• Fisenpisen

Hjälp att räkna ut pappa

Hej, jag håller på utreda med dnatest vem som är pappa till mitt barn och jag är så nervös för jag vill att det ska vara den ena men inte den andra då den ena vill ha en relation med barnet medan den andra skiter i.
    Jag hade bf 1 augusti 2021. Men barnet föddes den 30 juli. Jag fick reda på graviditeten i vecka 25 så ultraljudet då var väl inte lika pålitligt som annars. 
    Jag har ingen aning när jag hade mens eller ägglossning då.
    Min undran är om det är möjligt att jag blev gravid mellan den 2-7 november 2019?

• Svar på tråden Hjälp att räkna ut pappa
  • Fisenpisen

Jo vi har gjort de men inte fått svar än. Vill bara lugna mig själv om det ens är möjligt att han är pappan 

• Fisenpisen
    Vinylskivaan skrev 2023-04-24 13:04:43 följande:
    Gick på? Inte konstigt att du blir gravid om du inte vet hur du ska ta ppiller på rätt sätt.
    Alltså vad är ditt problem? Gå härifrån om du ska vara så jävla otrevlig
  • LFF

Det var en väldigt lång graviditet om du blev gravid i november 2019 men inte födde barnet förrän augusti 2021 Flört

Skämt å sido. Gick du full tid enligt det ultraljud som du gjorde? I så fall är det ju bara att testa lite i en graviditetsräknare. Gjorde det och beräknat på en menscykel på 28 dagar, bf 1/8-21, så var senaste mens den 25 oktober 2020, sannolikt befruktningsdatum 8/11-2020. 

Länk till kalkylatorn jag använde

www.babyhjalp.se/gravid-forlossningsdatum/

• EnAnonumius
    Fisenpisen skrev 2023-04-24 12:49:07 följande:
    Hjälp att räkna ut pappa

Hej, jag håller på utreda med dnatest vem som är pappa till mitt barn och jag är så nervös för jag vill att det ska vara den ena men inte den andra då den ena vill ha en relation med barnet medan den andra skiter i.
    Jag hade bf 1 augusti 2021. Men barnet föddes den 30 juli. Jag fick reda på graviditeten i vecka 25 så ultraljudet då var väl inte lika pålitligt som annars. 
    Min undran är om det är möjligt att jag blev gravid mellan den 2-7 november 2019?

Men om du skall utreda med DNA-test så får du ju svaret via DNA-testet..

Så vad är det du egentligen behöver hjälp med?
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (W)

Nej det är definitivt inte möjligt att du blev gravid med barnet 2019. Om du menar 2-7 november 2020 så ja, det är inte bara möjligt utan mest troligt att befruktning skedde mellan de dagarna.

• Fisenpisen
    Vinylskivaan skrev 2023-04-24 13:21:33 följande:
    Mitt problem? Det är väl snarare du som har problem eftersom du knullat runt så pass mycket och slarvat med skydd att du nu inte har en aning vem som är pappa till ditt stackars barn? Du är rolig du.
    Som sagt så åt jag ppiller då och varför du är såhär bitter har jag ingen aning om. 
    Men jag tar inte åt mig.
  • fornminne
    Vinylskivaan skrev 2023-04-24 13:21:33 följande:
    Mitt problem? Det är väl snarare du som har problem eftersom du knullat runt så pass mycket och slarvat med skydd att du nu inte har en aning vem som är pappa till ditt stackars barn? Du är rolig du.

Du har aldrig hört att man kan bli gravid trots skydd om man har otur? 

Och två män är inte att "knulla runt". Det kan ha gått flera veckor mellan.

Så jag undrar också vad ditt problem är.

• Anonym (Datumen)
    Fisenpisen skrev 2023-04-24 12:49:07 följande:
    Hjälp att räkna ut pappa

Har du datumen rätt?

Om du blev gravid i november 2019 borde barnet ha kommit i juli 2020. Inte augusti 2021?
  • Fisenpisen
    Anonym (Datumen) skrev 2023-04-24 13:59:37 följande:
    Har du datumen rätt?

Om du blev gravid i november 2019 borde barnet ha kommit i juli 2020. Inte augusti 2021?
    Jag menade att jag blev gravid i november 2020. Skrev lite för fort 🥰
  • Anonym (Datumen)
    Fisenpisen skrev 2023-04-24 14:00:52 följande:
    Jag menade att jag blev gravid i november 2020. Skrev lite för fort 🥰
    Om jag tänker rätt är det inte helt omöjligt att du borde kunnat bli gravid då, men det beror ju på hur nära invid du hade sex med de olika personerna.
  • EnAnonumius
    Vinylskivaan skrev 2023-04-24 13:39:37 följande:
    Vad synd att du inte tar åt dig för det bevisar bara att det kommer hända igen. Jävligt oansvarigt! Skäms.
    Vad är det TS skall ta åt sig av? Din okunskap?

Även om man äter ppiller så kan man ha otur och man kan bli gravid ändå. Ja även om man tar ppiller på rätt sätt som man skall, så kan olyckan vara framme och man blir gravid.
    Det har påpekats för dig men det väljer du att blunda för och fortsätter att hacka på TS. 

Sedan är fan inte två män mycket. Knappast att "knulla runt".  Bara direkt trams att skriva att man har "knullat runt" när det handlar om två män.

Dessutom så har männen samma ansvar att se till att använda skydd om de inte vill bli pappor.
    Nej jag köper inte snyftvalser som att "men han litade ju på kvinnan" och/eller "men det är ju så skönare utan kondom" etc andra snyftvalser som går ut på att mannen skall slippa ansvara för sina spermier.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
Svar på tråden Hjälp att räkna ut pappa