• Anonym (Frustrerad)

Var är det med folk som inte läser meddelanden man skickar på Facebook?

Har skickat en del meddelanden, bland annat till kända personer, men som de inte läser. Det ser man ju när det än en vit ring med en bock, när de läst det träder en miniatyrbild av deras profilbilder fram i messenger.

Är folk rädda för att det är spam eller vad kan vara orsaken?

• Svar på tråden Var är det med folk som inte läser meddelanden man skickar på Facebook?
  • Anonym (ez)

Därför att meddelanden från random folk är totalt ointressant.

• Anonym (What?)

Förväntar du sig verkligen att kändisar ska läsa dina meddelanden?

• Anonym (B)

För att de inte är intresserade av dina meddelanden såklart? 

• Anonym (Z)

Du tror inte kändisar får tusentals meddelanden från främlingar eller? Varför skulle de läsa allt det?

För övrigt när jag får meddelanden från folk jag inte är vän med så får jag ingen notis om det och ibland syns ingen röd siffra om meddelandeförfrågning heller. De meddelandena hamnar i någon annan inkorg som är dold som ?kanske spam? eller vad det nu hette när jag hittade detta häromdagen. Hade många meddelanden i den inkorgen från allt från flera år tillbaka till några månader sedan och jag har aldrig sett dem innan.

• student2013

Dem är som jag. Inte hittat att man kan klicka för att få fram alternativ och då trycka på arkiv och då se att man fick ett meddelande för nästan 9 år sen som man inte sett förrän nu.. 

Då känns det inte så lönt att svara på det meddelandet..

• Fröken Allvar

En del ser nog inte, andra markerar som oläst. Jag skickade meddelanden på messenger till en person som jag hade telefonnummer till och varit vän med länge, som såg och "gillade" mina inlägg men aldrig svarade där, men däremot på sms. Jag förstod inte varför men det verkar som om en del inte vill skriva i messenger för att det inte är krypterat. För kända personer hade jag inte tagit det "personligt"? De får nog för många meddelanden för att läsa dem. 

• Fröken Allvar

En del ser nog inte, andra markerar som oläst. Jag skickade meddelanden på messenger till en person som jag hade telefonnummer till och varit vän med länge, som såg och "gillade" mina inlägg men aldrig svarade där, men däremot på sms. Jag förstod inte varför men det verkar som om en del inte vill skriva i messenger för att det inte är krypterat. För kända personer hade jag inte tagit det "personligt"? De får nog för många meddelanden för att läsa dem. 

• Anonym (Frustrerad)

Alltid lika "trevliga" svar här på Familjeliv.

• Anonym (B)
    Anonym (Frustrerad) skrev 2023-04-24 19:32:08 följande:

Alltid lika "trevliga" svar här på Familjeliv.

Vad ska man svara ? Att en kändis som får 1000 + meddelande om dagen skulle just svara dig? 
  • Anonym (Frustrerad)
    Anonym (B) skrev 2023-04-24 19:33:44 följande:
    Vad ska man svara ? Att en kändis som får 1000 + meddelande om dagen skulle just svara dig? 
    Nej, men man märker när svar är avsedda att nedklassa. Jag förstår mycket väl att upptagna kändisar inte har tid att svara. Men nu gällde det inte bara sådana utan folk i allmänhet.

Svar på tråden Var är det med folk som inte läser meddelanden man skickar på Facebook?