• Anonym (Nykär)

Nykär - hjärnspöken

Jag är singel sedan ett par år tillbaka. är snart 40 år och har tre seriösa relationer bakom mig. 

har dejtat en del sen jag blev singel men inte varit i närjeten av att hitta rätta känslan. Har fått svårare och svårare att känna klicket och att känna attraktion. 

men så hände det? för några veckor sedan träffade jag en man som jag föll pladask för. 

jag är egentligen en enkel människa som inte spelar upp mig eller gör en höna av en fjäder. Tar det som det kommer. på sätt och vis är jag väl så nu med, men jag har sååå mycket hjärnspöken!! 

har sånna konstiga tankar och vänder och vrider på alla sms han skickar. 
    (såklart ha han ingen aning om hur rörigt det är i min hjärna just nu). 

vill inte låta gamla relationer påverka mig men tyvärr gör de nog det. 

Som exempel, för nån vecka sen bokade mannen jag träffar en hotellnatt för oss två inför kommande helg. Har har inte sagt något som tyder på att han vill avboka men i min hjärna vill han det, han vill inte ses utan ses bara för att han inte kan med att avboka? i min hjärna dejtar han andra, i min hjärna träffar han bara mig tills han hittar nått bättre? i min hjärna är jag för på när jag skrev att jag längtar efter att ses? 

jag vet att det inte hjälper att övertänka, jag vet att jag inte kan göra något åt det, det som sker det sker, men jag kommer inte ur den här jobbiga känslan!! 

så om någon varit där, eller har tips på att bryta tanken? vad som helst? snälla kom med tips. Eller bara hjälpsamma ord 

• Svar på tråden Nykär - hjärnspöken
  • Anonym (vara)

Du har lite panik nu för du är inte van att känna så starkt och är rädd för att förlora. 

Kan vara tidigare relationer som gått fel som du inte läkt helt från. 

Kan vara barndomsspöken, rädsla för att bli övergiven eller lurad. 

Du känner honom inte så väl än. 

Försök att inte katastrof tänka. Du vet ju inte. Han kan vara likadan som du är nu. 

• Anonym (Top G)

Är du lite osäker i dig själv eller varit med om tidigare drama?

Du borde nog isåfall prata med herren angående detta så att han kanske kan lugna dig på något sätt, försök ta ett djupare snack under hotellnatten vid lämpligt tillfälle och berätta hur du tycker/tänker och känner. Då kanske han kan lugna dig och förklara att det inte alls är som dina hjärnspöken tänker.

Om inte annat kanske det finns någon i din närhet som kan lugna dig med tankarna.

Lycka till och grattis till kärleken, men framförallt se till att ha en mysig hotellnatt!

Svar på tråden Nykär - hjärnspöken