• Anonym (Besviken)

Han stirrar på andra

Jag har märkt det senaste när jag och min kille är ute bland folk att han tenderar att kolla/stirra på andra tjejer, alltså att han kan vända sitt huvud från mig när vi pratar eller någonting och kollar mot en annan tjej. Detta gör mig väldigt avtänd om jag ska vara ärlig då jag tycker det är oattraktivt med killar som inte verkar helt lojala eller respektfulla mot mig. Förstår inte behovet av att kolla på andra tjejer när han är med mig. Menar absolut inte att man inte kan snegla mot någons håll eller så men jag menar att han kan stirra på andra tjejer och nästan bli okontaktbar i en kort stund. Vad ska jag göra? 

• Svar på tråden Han stirrar på andra
  • Anonym (Besviken)

Han tenderar också att kolla på tjejer som uppenbarligen ser bra ut, vilket får mig att känna mig osäker som att jag inte skulle vara nog och att han fortfarande letar efter annat.

• Anonym (!!!)

Nästa gång han blir okontaktbar frågar du om han såg något intressant. Sen reser du dig och går.

• Anonym

Det är ett sunkigt beteende att glo på kvinnor.
    Totalt idiotiskt sunkigt att glo på kvinnor när man är ute med en partner.

• Anonym (111)

Om du vill fortsätta tillsammans med honom måste du vara otroligt tydlig med hur du uppfattar detta hos honom. Han kanske inte förstår att det märks. 

• Anonym (eeh)

Så beter sig inte en normalintelligent person

Hur gammal är han egentligen??

• Anonym (S)

Jag förstår dig. En man som kan vett och etikett vet att man inte gör så. 

Mitt ex gjorde likadant. Sen la jag märke till att min nya pojkvän (vart ett par i 1 år) han tittar inte på andra tjejer i alla fall då jag är med. Jag la märke till det för det är sådan skillnad på mot för hur mitt ex gjorde. 

• NinniQX

Har du testat att ställa dig framför honom så det är bara dig han ser, och sen ställer frågan " går det bra här?"

• Meddelande borttaget
  • Anonym (Besviken)

Jag förstår dig. En man som kan vett och etikett vet att man inte gör så. 

Mitt ex gjorde likadant. Sen la jag märke till att min nya pojkvän (vart ett par i 1 år) han tittar inte på andra tjejer i alla fall då jag är med. Jag la märke till det för det är sådan skillnad på mot för hur mitt ex gjorde. 

Jag har märkt detta eftersom att mitt ex inte heller gjorde så, alltså han tittade inte. Men vi gjorde slut av andra anledningar, han var inte så bra på andra sätt. Grejen med min nya pojkvän är att han är väldigt bra i vanliga fall men den här saken känns inte alls bra. 

• Anonym (Besviken)

Om du vill fortsätta tillsammans med honom måste du vara otroligt tydlig med hur du uppfattar detta hos honom. Han kanske inte förstår att det märks. 

Jag vet inte riktigt hur jag ska säga det till honom, eller om det ändrar någonting. Tyder väl fortfarande på att han har svårt att hålla sig till en tjej. 

• Anonym (S)

Har du pratat med honom om detta? Din kille borde ju se dig istället. Du borde vara den han vill vila ögonen på. 

• Anonym (icke)

Res dig upp och gå. Sen om, när han följer efter dig så konfronterar du honom. Säg ärligt att dina känslor för honom svalnar när han gör så här och att medan han har studerat andra all den här tiden har du studerat honom, och du vet att det där är inte normalt eftersom du varit mer förr, och även om du inte hade tidigare erfarenhet av det, så vet du att detta inte är okej. Att du inte gör så mot honom. 

Hur är det med han annars? Är han känd för att vara en player innan ni träffades? 

• Anonym (icke)

kom på nåt till och det är att du kan göra samma mot honom för att då se hur han reagerar men då gäller det att du håller dig lugn och inte gör mitt första idé. med vissa personer räcker det inte att man berättar för dem hur deras agerande får en själv att må, de fattar inte. men att utsätta dem för samma brukar fungera. det hade fan varit coolt. låt han smaka sin egen medicin. om han sen reagerar -då kan du berätta. 

• Anonym (Orutinerat)

Man får vänta till sommaren och dra på sig glajjer så kan man glana utan knorrande 

• Tukt

Det där är ju ett symptom på något annat. Det kan vara bristande impulskontroll, någon diagnos eller bristande folkvett. Men förmodligen beror det på att din partner helt enkelt i grunden är sexist. Han ser på kvinnor på det viset. 
    Det kommer förmodligen över tid också visa sig på en rad olika sätt. Hur han snackar om män och kvinnor, hur han ser på er relation. Och förmodligen kommer det resultera i ännu ett inlägg på Familjeliv över att ert samliv går i kras och att han spenderar kvällarna med att titta på porr. (man behöver inte vara sexist för att titta på porr, men sexister dras till nytt och vackrare)

• Meddelande borttaget
Svar på tråden Han stirrar på andra