• Anonym (Anna)

Är jag en idiot?

Vet inte vad jag ska tycka om mina handlingar o önsjar få era tankar. Lever ihop med barnens pappa sedan 20 år. Han behabdlade mig illa från start men vi var unga. Han var otrogen o jag förält. Vi fick barn o så dog båda hans föräldrar. Hans o mitt liv kraschade. Jag tyckte så synd om honom han tog över sin pappas företag o han förlorade körkortet ett år. Han sov på jobbet o jag tog allt. Han kände sig så ledsen o jag accepterade att han var det o steppade upp hemma o med barnen. Var så flera år jag var själv med barnen o han var pp jobbet ibland såg jag stämplar på hans hand då hade han varit ute på krogen. Företaget gick bra han fick en miljon i utdelning o en lön som var dubbelt mot min. En gång berättade han att det gick så bra o han hade en önnskan om o sitta i ett hus värt miljoner o jag kunde sitta i en hyreskägenhet

• Svar på tråden Är jag en idiot?
  • Anonym (Jo)

Jo det låter tyvärr lite som idioti att vara med en man som behandlar en illa, skiter i familjelivet, ränner på krogen (och antagligen varit otrogen), med kraftig skillnad i ekonomiska möjligheter och dessutom med olika mål i livet. Hoppas du ska lämna honom nu.

• Anonym (Anna)

Ursäkta min stavning. Jag fick en oro i mig o började spara. Han la in pengar i en stuga men inte jag jag samlade rädd för att inte ha boende till mina barn om han lämnar. Han har under alla år stått för mycket mer o jag har lagt undan. Han byggde en stuga där han ville ha den o jag sa bara att om jag inte är med på den så tänker jag inte ha barnen hela sommaren o hjälpa till med allt som jag gjort innan. Jag blev sjuk tappade synen o uttmattad. 
    Jag är fortfarande inte bra. Jag har ett dåligt jobb men jag har lyckas spara ihop så jag känner mig lite tryggare o han är arg. Han tycker att jag ska betala lika mycket hemma o han ser sitt företag värt 5 milj som något han bara ska ha del av. Det kommer han ha o jag kommer inte ha med det att göra men medzsammanlagt 5år utan någon lön aöös pg a fledighet länge o 10år av jobb 75procent för barn så tycker jag att jag har haft rätt o spara. Jag blev så skrämd av det han sa. Han har arbetat ihop pengarna menn jag har tagit allt hemma. Han bara försvann . Nu säger han att jag har förstår vårt förhållande han vill leva själv o det är för att jag sparat o han betalt. Tvivlar på mig själv har kanske varit självisk det är habs företag men blev så rädd flr att inte kubba bo ok med mina barn

• Anonym (Anna)

Ursäkta stavning har lite bråttom o sitter med telefonen hoppas ni förstår.

• Polyrytm

Andas lite. Ta en promenad i skogen. Fundera över vad du vill, hur du känner. Det är ditt liv. Du bestämmer.
    Kram.

• Anonym (Jo)

Ts, har ni äktenskapsförord? Hur är det isf skrivet? Är ni gifta eller bara sambos? Oavsett så ska du så klart lämna honom. Fortsätt spara pengar. Han kan inte tvinga dig att betala lika mycket som honom, särskilt de räkningar som står i hans namn. Om han har dubbelt så hög lön som dig borde han betala dubbelt så mycket. Du ska inte straffas för att du bor med någon som har hög inkomst.

• Anonym (Anna)
    Anonym (Jo) skrev 2023-04-29 11:15:15 följande:

Ts, har ni äktenskapsförord? Hur är det isf skrivet? Är ni gifta eller bara sambos? Oavsett så ska du så klart lämna honom. Fortsätt spara pengar. Han kan inte tvinga dig att betala lika mycket som honom, särskilt de räkningar som står i hans namn. Om han har dubbelt så hög lön som dig borde han betala dubbelt så mycket. Du ska inte straffas för att du bor med någon som har hög inkomst.

Vi är bara sambos . Samvetet gnager det är så olikt mig att låta någon betala så mycket o spara själv samtidigt ha jag ju vetat att hans företag är värt miljoner o jag tycker mitt liv varit fruktansvärt under dessa år just pga av att han satsat på sin utveckling o sitt företag. 
  • Anonym (Jo)
    Anonym (Anna) skrev 2023-04-29 11:18:17 följande:
    Vi är bara sambos . Samvetet gnager det är så olikt mig att låta någon betala så mycket o spara själv samtidigt ha jag ju vetat att hans företag är värt miljoner o jag tycker mitt liv varit fruktansvärt under dessa år just pga av att han satsat på sin utveckling o sitt företag. 
    Ja du skulle ha satt ner foten för länge sedan om hans del av familjeansvaret men det är gjort nu. Det enda du kan göra nu är fundera på om du vill fortsätta leva så här eller inte.
  • Anonym (Anna)
    Anonym (Jo) skrev 2023-04-29 11:22:46 följande:
    Ja du skulle ha satt ner foten för länge sedan om hans del av familjeansvaret men det är gjort nu. Det enda du kan göra nu är fundera på om du vill fortsätta leva så här eller inte.
    Om vi separerar tycker han att jag ska betala tillbaka en del av det jag sparat o skriva över stugan på honom o jag det är ju egentligen habs pengar.
  • Drottningen1970
    Anonym (Anna) skrev 2023-04-29 11:24:58 följande:
    Om vi separerar tycker han att jag ska betala tillbaka en del av det jag sparat o skriva över stugan på honom o jag det är ju egentligen habs pengar.
    På riktigt människa?.Du har ett ansvar att vara en normal förebild för dina barn. Visa att man inte är en dörrmatta. Ta stålarna, stugan och dra från aset.
  • Guldnovan

Ja som svar på din fråga. 
    Vad han tycker om dina besparingar betyder inget. 
    Lämna aset! 
    Ta det som är ditt och vänd dig inte om. 
    Karma is king. 
    Du kommer klara dig bättre ensam än vad han kommer göra. 
     Det är du och barnen som är viktiga. 

• Guldnovan

Han har dessutom alkoholproblem. Men blir inte av med körkortet för att ens föräldrar dör. Ett år är inte en liten procent heller. 

• Guldnovan
    Guldnovan skrev 2023-04-29 11:58:22 följande:

Han har dessutom alkoholproblem. Men blir inte av med körkortet för att ens föräldrar dör. Ett år är inte en liten procent heller. 

Man blir inte heller av med körkortet för att man tar över ett företag. Han har troligen varit grovt rattfull eller varit skyldig till en olycka. 
  • Anonym (Anna)
    Guldnovan skrev 2023-04-29 12:01:05 följande:
    Man blir inte heller av med körkortet för att man tar över ett företag. Han har troligen varit grovt rattfull eller varit skyldig till en olycka. 
    Hab säger att han körde för fort vid skola en kväll? Vet inte om det kan vara s0?
  • Anonym (Jo)
    Anonym (Anna) skrev 2023-04-29 11:24:58 följande:
    Dina sparpengar har han inte med att göra. Du är inte skyldig honom något för stugan heller, står den i ditt namn förresten?
  • Guldnovan
    Anonym (Anna) skrev 2023-04-29 12:21:28 följande:
    Hab säger att han körde för fort vid skola en kväll? Vet inte om det kan vara s0?
    En kväll?  Då är det inte ens säkert att det är sänkt hastighet. Du bör nog kolla upp det där. Gömmer han post för dig? Vet du inget om vad som händer i hans liv? Du är dumsnäll och rent korkat naiv nu. 
    Min man plundrade brevlådan innan jag hann hem och jag blev oxå blåst pga min naivitet. 

Oavsett, han är ingen du ska låta ta kontroll över ditt liv. 
  • Anonym (Jo)
    Guldnovan skrev 2023-04-29 13:29:31 följande:
    En kväll?  Då är det inte ens säkert att det är sänkt hastighet. Du bör nog kolla upp det där. Gömmer han post för dig? Vet du inget om vad som händer i hans liv? Du är dumsnäll och rent korkat naiv nu. 
    Min man plundrade brevlådan innan jag hann hem och jag blev oxå blåst pga min naivitet. 

Oavsett, han är ingen du ska låta ta kontroll över ditt liv. 
    Nja, ts har inte med det att göra. Vad spelar det för roll varför han tappade körkortet? Och hans post är hans ensak. Ts ska bara fokusera på att ta sig ur relationen.
  • Anonym (Anna)
    Anonym (Jo) skrev 2023-04-29 13:27:54 följande:
    Dina sparpengar har han inte med att göra. Du är inte skyldig honom något för stugan heller, står den i ditt namn förresten?
    Han tog en del av sitt arv o en utdelning på 1 milj o byggde en stuga där bara han ville bo. Jag sa bara att om jag intr står på den kommer jag inte hjälpa till o ta allt med barnen ännu en gång. Han hade inte klarat av att bygga den annars för hela sommaren o det året var hemskt. Bara jobb efter allt det vår familj redan varit med om . Jag betalde toalett o för markarbete. Vet att det låter bortskämt men jag ville inte ha en stuga där o när han tog en miljon i utdelning så kändes det som vi jag o barnen fått lida,så länge för att han skulle kunna plocka ut pengarna så det vore orättvist o gå där o veta att bara han ägde det. Men det är ju egentligen hans så är det o jag tror inte jag skulle kunna med o ta den ifrån honom det är ju lite arv i oxå
  • Anonym (Jo)
    Anonym (Anna) skrev 2023-04-29 13:47:39 följande:
    Han tog en del av sitt arv o en utdelning på 1 milj o byggde en stuga där bara han ville bo. Jag sa bara att om jag intr står på den kommer jag inte hjälpa till o ta allt med barnen ännu en gång. Han hade inte klarat av att bygga den annars för hela sommaren o det året var hemskt. Bara jobb efter allt det vår familj redan varit med om . Jag betalde toalett o för markarbete. Vet att det låter bortskämt men jag ville inte ha en stuga där o när han tog en miljon i utdelning så kändes det som vi jag o barnen fått lida,så länge för att han skulle kunna plocka ut pengarna så det vore orättvist o gå där o veta att bara han ägde det. Men det är ju egentligen hans så är det o jag tror inte jag skulle kunna med o ta den ifrån honom det är ju lite arv i oxå
    Ja men skriv över den då, det är väl inga problem. Men dina sparpengar är dina och han ska inte ha kompensation i efterhand om ni varit överens tidigare!
Svar på tråden Är jag en idiot?