• Mrfrog

Mer ångest vid höjning av Lamictal

Har stått på Lamictal ca 8 veckor mot nedstämhet. Har troligen cyklotemi eller Bipolär typ 2. När jag första 2 veckorna åt 25 mg kände jag inget inte heller på 50 mg. Var kanske till och med något mindre nestämt och mindre ångest. (har haft deprission sedan november med en hel del ångest i också).

När jag sedan tillsammans med läkare betsämmde efter 6 veckor att höja till 100 mg hände det lite saker. Första två dagarna blev jag lite mer glad och uppåt. Sedan efter fyra dagar fick jag ångest och började orora mig för massa saker i jobbet och framtiden. Ni som haft doshögning har ni blivit sämre och hur länge sitter den i?  Jag slutade efter en vecka på 100 mg för jag fick även pungont och börja kissa massa. Nu till det jobbiga när jag gick tillbaka till 50 mg blev jag nerstämd och trött dock utan ångest. Precis som kroppen vant sig vid 100 mg och inte kan vara utan den. Verkar nästa lika illa som med Benzo. Nu velar jag hur jag ska göra, vara ,lätt nedstämd och trött och knappt någon ångest eller prova 100 mg igen och hoppas på att ångesten försvinner efter någonv vecka och vara ltie gladare.

Svar på tråden Mer ångest vid höjning av Lamictal