• Anonym (B)

Bekräftelsebehov

Män som har stort bekräftelsebehov. Vad är det för typ av män? Klart vi vill bli bekräftade av vår partner men tänker på de med stort bekräftelsebehov. Är det män som inte nöjer sig med en kvinna och är kapabla till otrohet?

• Svar på tråden Bekräftelsebehov
  • Anonym (G)

Vill bara få motpartens känslor bekräftade ordagrant, inte genom hintar och liknande.

• Kirenaj68
    Anonym (B) skrev 2023-04-30 16:06:18 följande:
    Bekräftelsebehov

Män som har stort bekräftelsebehov. Vad är det för typ av män? Klart vi vill bli bekräftade av vår partner men tänker på de med stort bekräftelsebehov. Är det män som inte nöjer sig med en kvinna och är kapabla till otrohet?

Både män och kvinnor med stora bekräftelsebehov är kapabla till det. Orsakerna till att de löper linan ut kan variera.
  • Tukt

Det går ju ha ett stort behov av bekräftelse, men inte per automatik genom att vara otrogen.

• Anonym (Out of bounds)
    Tukt skrev 2023-04-30 16:16:54 följande:

Det går ju ha ett stort behov av bekräftelse, men inte per automatik genom att vara otrogen.

Precis.

En person kan få bekräftelse i jobbet, genom sin idrott, genom sina vänner osv. också.

Men om partnern helt slutar se en och man känner sig som en möbel i hemmet, då blir det farligt.
  • Anonym (Nålen)
    Anonym (B) skrev 2023-04-30 16:06:18 följande:
    Bekräftelsebehov

Det är vanligare att kvinnor tröttnar och vill ha nya upplevelser med andra.

• Anonym (Out of bounds)
    Anonym (Nålen) skrev 2023-04-30 18:11:54 följande:
    Jag tror bestämt det är hack i skivan nu.
  • Tukt
    Anonym (Out of bounds) skrev 2023-04-30 18:06:17 följande:
    Precis.

En person kan få bekräftelse i jobbet, genom sin idrott, genom sina vänner osv. också.

Men om partnern helt slutar se en och man känner sig som en möbel i hemmet, då blir det farligt.
    Ja det är "farligt", men det är ju något annat än bekräftelse via sex och/eller kärlek.
  • Anonym (Min uppfattning)

Min uppfattning att män.med stort behov av bekräftelse är vana vid att kvinnor bekräftar dem hela tiden och de blir sura när någon inte gör det. Lite som att ven fan är du som inte kastar dig på mig? Tänker mig kändismän och lokala casanovor.

Ett störigt beteende.

• Anonym (B)
    Anonym (Min uppfattning) skrev 2023-04-30 18:59:50 följande:

Min uppfattning att män.med stort behov av bekräftelse är vana vid att kvinnor bekräftar dem hela tiden och de blir sura när någon inte gör det. Lite som att ven fan är du som inte kastar dig på mig? Tänker mig kändismän och lokala casanovor.

Ett störigt beteende.

Och vad gör de med den kvinnan som inte bekräftar de hela tiden?
  • Aviga

Ber i förväg om ursäkt om jag skulle uppfattas som okänslig men har en stilla undran -Vad är det för fel i att vilja få bekräftelse av sin partner?
    Är det inte bekräftelsen som kännetecknar kärlek i en relation?

• Anonym (B)
    Aviga skrev 2023-04-30 20:21:43 följande:

Ber i förväg om ursäkt om jag skulle uppfattas som okänslig men har en stilla undran -Vad är det för fel i att vilja få bekräftelse av sin partner?
    Är det inte bekräftelsen som kännetecknar kärlek i en relation?

Beror ju på hur du bekräftar partnern. Kläcker du ur dig massa skit du inte menar bara för att göra en glad så är det inte äkta. Men nu handlar det om de som har stort bekräftelsebehov och inte nöjer sig med det av sin partner.
  • Anonym (Min uppfattning)
    Anonym (B) skrev 2023-04-30 19:14:39 följande:
    Och vad gör de med den kvinnan som inte bekräftar de hela tiden?
    Kallar henne något i stil med "din jävla lantishora" följt av "vet du vem jag fucking är?" Och kanske "du skall vara jävligt glad att jag ens såg åt dig!" Fast det där var det värsta exemplet. 

Väldigt många kvinnor gillar rika kändisar, så varför bli alldeles rabiat för att en enda lantishora inte gör det? 

Jag undrar om inte den typen av män ligger bakom en stor del av metoo-rörelsen. Man tänker sig att män som gör övergrepp eller är allmänt sviniga är fula gubbar och inte män som oftast annars lyckas med kvinnor.
  • Anonym (Man)

Ja säg det, jag har fått höra från vissa att jag bara vill doppa och är bekräftelsekåt när jag sörjer över att aldrig fått uppleva sex, kärlek, intimitet.

• Anonym (Indianen)
    Anonym (Nålen) skrev 2023-04-30 18:11:54 följande:
    SANT
Svar på tråden Bekräftelsebehov