• Anonym (Vad göra)

Vad göra? Trött på jobbet?!

Är tjej med universitetsutbildning inom finans och humaniora m m och jobbar som Innesäljare sedan lång tid. Är 40 år.

Känner att söker jag nytt jobb hamnar jag med 20-åringar och usel lön.

Hur gör ni som har liknande jobb och är mitt i livet?

Traggla på såhär år ut och år in är ohållbart. Särskilt i Sverige?

• Svar på tråden Vad göra? Trött på jobbet?!
  • Anonym (Vad göra)

Måste snabbt hitta nytt jobb. 

• Yuppyupp

Kan väl inte exakt säga vad jag tycker du ska göra. Det enda jag vet är att man inte lever mer än en gång. Vantrivs du med ditt jobb så byt! Vem bryr sig om du hamnar med 20-åringar? Det är bara den egna osäkerheten som står i vägen! 

• Anonym (Vad göra)
    Yuppyupp skrev 2023-04-30 20:54:38 följande:

Kan väl inte exakt säga vad jag tycker du ska göra. Det enda jag vet är att man inte lever mer än en gång. Vantrivs du med ditt jobb så byt! Vem bryr sig om du hamnar med 20-åringar? Det är bara den egna osäkerheten som står i vägen! 

Fast ofta skräplön och långa dagar?.
  • BuoBä

Har du tänkt att helt byta karriär? I så fall är det klart att du hamnar på en lägre nivå kompetens och lönemässigt, men du har ju ändå _nån_ sorts arbetserfarenhet med referenser mm som gör att det är säkrare att anställa dig än en oprövad 20-åring direkt från skolan.

Söker du däremot inom liknande yrken men med lite annan inriktning så kanske du går ner ett par pinnhål men inte till noll. Som innesäljare kan man tex tänka sig att istället bli någon typ av produktansvarig, inköpare, gruppledare....

• Anonym (Hakke)
    Anonym (Vad göra) skrev 2023-04-30 19:14:04 följande:
    Vad göra? Trött på jobbet?!

Är tjej med universitetsutbildning inom finans och humaniora m m och jobbar som Innesäljare sedan lång tid. Är 40 år.

Känner att söker jag nytt jobb hamnar jag med 20-åringar och usel lön.

Hur gör ni som har liknande jobb och är mitt i livet?

Traggla på såhär år ut och år in är ohållbart. Särskilt i Sverige?