• Anonym (Vad göra)

Vad göra? Trött på jobbet?!

Är tjej med universitetsutbildning inom finans och humaniora m m och jobbar som Innesäljare sedan lång tid. Är 40 år.

Känner att söker jag nytt jobb hamnar jag med 20-åringar och usel lön.

Hur gör ni som har liknande jobb och är mitt i livet?

Traggla på såhär år ut och år in är ohållbart. Särskilt i Sverige?

• Svar på tråden Vad göra? Trött på jobbet?!
  • Anonym (Vad göra)

Måste snabbt hitta nytt jobb. 

• Yuppyupp

Kan väl inte exakt säga vad jag tycker du ska göra. Det enda jag vet är att man inte lever mer än en gång. Vantrivs du med ditt jobb så byt! Vem bryr sig om du hamnar med 20-åringar? Det är bara den egna osäkerheten som står i vägen! 

• Anonym (Vad göra)
    Yuppyupp skrev 2023-04-30 20:54:38 följande:

Kan väl inte exakt säga vad jag tycker du ska göra. Det enda jag vet är att man inte lever mer än en gång. Vantrivs du med ditt jobb så byt! Vem bryr sig om du hamnar med 20-åringar? Det är bara den egna osäkerheten som står i vägen! 

Fast ofta skräplön och långa dagar?.
  • BuoBä

Har du tänkt att helt byta karriär? I så fall är det klart att du hamnar på en lägre nivå kompetens och lönemässigt, men du har ju ändå _nån_ sorts arbetserfarenhet med referenser mm som gör att det är säkrare att anställa dig än en oprövad 20-åring direkt från skolan.

Söker du däremot inom liknande yrken men med lite annan inriktning så kanske du går ner ett par pinnhål men inte till noll. Som innesäljare kan man tex tänka sig att istället bli någon typ av produktansvarig, inköpare, gruppledare....

• Anonym (Hakke)
    Anonym (Vad göra) skrev 2023-04-30 19:14:04 följande:
    Vad göra? Trött på jobbet?!

Är tjej med universitetsutbildning inom finans och humaniora m m och jobbar som Innesäljare sedan lång tid. Är 40 år.

Känner att söker jag nytt jobb hamnar jag med 20-åringar och usel lön.

Hur gör ni som har liknande jobb och är mitt i livet?

Traggla på såhär år ut och år in är ohållbart. Särskilt i Sverige?

Vill du arbeta eller gör du det därför du måste?

Skulle du kunna tänka dig att vara hemma på obestämd tid och ta det piano elelr känner du att du vill bidra med något?
  • Studentpappa

Vad innebär innesäljare? Jobbar du i butik, på en industri och svarar på förfrågningar eller sitter du som telesäljare?

Är du less så byt, det blir ju inte direkt enklare ju äldre du blir.

Ride it like you stole it
  • Yuppyupp
    Anonym (Vad göra) skrev 2023-04-30 20:56:39 följande:
    Fast ofta skräplön och långa dagar?.

Kanske? jag sa upp mig från ett ganska välbetalt jobbar att frilansa med det jag älskar mest. Idag är det mitt heltidsjobb men visst gick jag ner många tusenlappar i början och. Helger jobba kvällar, helger för att få ihop det. 

Bästa. Semiter jag tagit. Jag är lycklig! 

• Anonym (Vad göra)
    Yuppyupp skrev 2023-05-01 07:02:26 följande:

Kanske? jag sa upp mig från ett ganska välbetalt jobbar att frilansa med det jag älskar mest. Idag är det mitt heltidsjobb men visst gick jag ner många tusenlappar i början och. Helger jobba kvällar, helger för att få ihop det. 

Bästa. Semiter jag tagit. Jag är lycklig! 

Vad frilansar du inom? Vad för utbildning har du? 
  • Yuppyupp
    Anonym (Vad göra) skrev 2023-05-01 10:08:40 följande:
    Vad frilansar du inom? Vad för utbildning har du? 

Bästa semerit ska naturligtvis vara bästa beslut hehe.. ser att jag skrev för fort och fick med en hel del stavfel. Familjeliv på mobilen är inte det bästa. 

Jag frilansar som copywriter, vilket också är det jag är utbildad inom. Hade en lön på över 40 och en fast anställning. Valde att säga upp mig och köra eget. 

Idag arbetar jag 6 timmar om dagen och har all tid i världen för barnen och för mig själv. Bestämmer mina egna dagar, schema och semester. Lönen är betydligt lägre med alla egenavgifter som ska betalas, men jag mår bra och det dagliga ekorrhjulet finns inte längre kvar. 

• Goneril

Är du civilekonom? Akademisk engelska? Några andra språk? Bank, Exportaffärer, Trade Finance kunde i så fall passa, intressant och utvecklande. Bra lön. Man ska vara beredd att arbeta och resa mycket, kan dock vara svårt att förena med  småbarnsliv.

• Goneril

Är du civilekonom? Akademisk engelska? Några andra språk? Bank, Exportaffärer, Trade Finance kunde i så fall passa, intressant och utvecklande. Bra lön. Man ska vara beredd att arbeta och resa mycket, kan dock vara svårt att förena med  småbarnsliv.

Svar på tråden Vad göra? Trött på jobbet?!