• Verona87

Spontan förlossningsstart efter tidigare igångsättning

Hej!

Jag är i vecka 38 nu och börjar otåligt vänta på förlossningen av vårt andra barn. Med första gick jag över tiden 17 dagar (igångsättning efter 14, 3 dagar på förlossningen) och jag är redan nervös över att behöva göra det igen!

Finns det någon som har upplevt en spontan förlossningsstart andra gången trots igångsättning pga gått över tiden första graviditeten? Orkar inte med flera veckor till av detta och skulle så gärna höra positiva historier! Känns som att man är dömd att gå över tiden om man gjort det en gång redan... 

• Svar på tråden Spontan förlossningsstart efter tidigare igångsättning
  • Kvinna1989

Följer!

Min första graviditet blev igångsatt på bf dvs 40+0 men föddes vecka 40+3 .

Nu är jag i vecka 36 (35+0) och har igångsättning i vecka 40+0 om hon inte kommer innan. Hade varit kul att få uppleva att de kommer igång av sig själv!

• Verona87

Eller hur! Blir inte klok för det står ju överallt att har man en gång gått över tiden är det mer sannolikt att man gör det igen, samtidigt som det står att det är vanligare bland förstföderskor?? Får inte ihop det 😅 

Tror egentligen inte på alla dessa "huskurer" men dricker hallonbladste och äter dadlar och nattljusolja sedan ett par veckor tillbaka, allt för att slippa att gå över tiden!

• Guldnovan

Inget av det där stämmer. Hur en startar har inget med hur tidigare startat. Jag har fött på dagen, blivit igångsatt och gått över huller om buller. Den jag gick över med var nummer 4. Det blev en vecka över tiden och iomd föddes barnet i januari vilket var bra tycker jag. 

• Gusa

Då jag hade början av havandeskapsförgiftning med barn ett valde de att sätta igång mig fyra dagar efter bf, det räckte dock med gelen för att förlossningen skulle komma igång. Barn två kom 1 dag före bf. 

Svar på tråden Spontan förlossningsstart efter tidigare igångsättning