Bo i Mörby centrum eller Vällingby centrum?
kollar på lägenheter och behöver er experthjälp 😃Hade ni valt att bo i Mörby veller Vällingby c ? motivera gärna ditt svar :)
kollar på lägenheter och behöver er experthjälp 😃Hade ni valt att bo i Mörby veller Vällingby c ? motivera gärna ditt svar :)
I Mörby finns lägenheter med en mäktig utsikt, och det är nära till stad och natur. Vällingby har ett bättre centrum och nära till natur, men är längre från stan. Vällingby är även Stockholms stad, men Danderyd är en beryktat välmående kommun. Jag misstänker att maten är dyrare i Danderyd än i Vällingby. Jag skulle säga att du har två bra val där.
Jag hade valt Mörby.
Har hängt mycket i V-by med omnejd som yngre men området lockar inte att bo i. Tunnelbana med otaliga stopp in till stan och rätt mycket stök där numer.
Mörby har jag bott i för länge sen och trivdes helt okej där. Kände aldrig obehag om kvällen. Bra mataffärer. Tunnelbana samt många bussar som går där.
Välj för guds skull inte Vällingby händer skit där och runt omkring i princip varje dag med polisinsatser. jag bor en bit ifrån och snart kommer det väl hit med