• Je9494

**Konstiga utslag, någon som vet vad det kan vara ?**

Hej! Min sambo har dessa utslag. Han har även fått några på armen som är ljusare och på magen lite smått. Men benen är värst plus foten.
    Han vägrar gå till läkaren osv för Han tror inte på svensk sjukvård. Jag börjar bli orolig för honom och jag kan ju ej söka vård för hans del så därför jag vänder mig hit om här kanske finns någon utbildad som vet vad detta kan vara så jag åtminstone kan få lite lugn om det in

te är något farligt. 
    Tack på förhand för svar! 

• Svar på tråden **Konstiga utslag, någon som vet vad det kan vara ?**
  • Anonym (??)

Är det blåsor på utslagen? Kliar? Har han tagit antihistamin?

• Je9494

Hej! Nej dom kliar ej och han har inga blåsor osv. Det ser ut som blåmärken runt vissa. Och jag har känt på det och det känns inte torrt o så tänkte om det är eksem men det har blivit värre nu på benen. Dom var inte så många märken förut .

• Anonym (??)
    Je9494 skrev 2023-05-07 10:23:23 följande:

Hej! Nej dom kliar ej och han har inga blåsor osv. Det ser ut som blåmärken runt vissa. Och jag har känt på det och det känns inte torrt o så tänkte om det är eksem men det har blivit värre nu på benen. Dom var inte så många märken förut .

Han behöver få utslagen kollade,han kan ju ha en infektion som i värsta fall kan leda till blodförgiftning. Vänta inte,åk in!!!! 
  • Je9494

Ja precis! Jag har försökt tjata på honom han blir bara irriterad/sur på mig och säger att han mår bra osv... Men det är ju inga normala utslag. Därför man blir orolig. Han är en vuxen människa. Men tar inte det på allvar.. vet inte vad jag ska säga för att få han att kolla det.

• Anonym (Men snälla...?)

Det där ser ser mer ut som vävnadsdöd/infektion pga läckande kärl än eksem. Och jag har haft alla möjliga sorter av eksem.

Åk in om du inte vill dö, hade jag sagt om min karl såg ut så där.

Jag tjatade in en kollega för ett sår på armen han fått vid arbete med metallskrot. Och det var bra det för han hade en stor infektion och hade fått blodförgidtning annars. 

• Anonym (??)

Du kan alltid ta kontakt med en nätdoktor ifall det känns bättre. Jag har sett att man även kan skicka en bild på det man undrar över. Gör det NU. 

• Anonym (Hög tid)

Det där måste absolut kollas upp med det snaraste. Vadå "inte tror på svensk sjukvård"? Att ingen kan nåt? Att man blir lurad? Felbehandlad? Inte behandlad? Får fel diagnos? Blir illa bemött? Har han foliehatten på vad gäller annat också? Nu får du sätta hårt mot hårt och göra nåt.

Svar på tråden **Konstiga utslag, någon som vet vad det kan vara ?**