• Anonym (Skilsmässa)

Min man är deprimerad

Han har varit det i flera år nu. Tycker inte att några antidepressiva hjälper. Säger själv att livet är nåt man bara måste ta sig igenom. Han är aldrig glad eller känner någon glädje. Tar till både alkohol och tabletter. Fick värk efter ett besök hos kiropraktor och fick sen tabletter utskrivet som är starka. 
    Jag kan förstå att man är deprimerad. Har själv haft utmattningssyndrom och lider av ångest. Samtidigt gör jag något åt det. Jag försöker äta bra, träna, osv osv. Men han gör inget. Han ligger i sin säng med sin platta timmarvis per dag. Gör inget direkt hemma heller. 
    Å jag som ändå vill leva mitt liv får panik.på det. Känner mig helt död inombords å har brottats med hans problem i flera år. 
    Vet ju mycket väl att jag borde lämna och borde nog gjort det för flera år sedan. Men när man har barn å hus å allt så är det inte så lätt. Å sen en vilja från min sida att allt ska bli bra. Men verkligheten kryper närmare å närmare å slutet på äktenskapet .

• Svar på tråden Min man är deprimerad
  • Tomelilla15

Behandling med elchocker hjälper ju vissa, men man måste vilja ha vård. Ibland kan en partner sätta press genom att säga att personen får välja, sin depression eller förhållandet där det senare betyder att personen måste acceptera vård. 

Svar på tråden Min man är deprimerad