• Anonym (Ripe)

Sex när man är ung jämfört med när man är "mogen"

Ni som hade sex när ni var yngre och kroppen var tightare, var det bättre då eller är det bättre nu?
    Med ung så kan vi säga upp till 30 ungefär. Och när man mognat, efter 40-45 kanske.

• Svar på tråden Sex när man är ung jämfört med när man är "mogen"
  • Anonym (Bengt-Erik)

Jag är 67, mn fru 62, vi har det fantastiskt skönt. Jag minns ju inte riktigt hur det kändes när jag var 18 eller 30, men jag har svårt att tro att det var skönare än nu. Praktiken förändras, lite mer sexnoveller, blå piller, rollspel, leksaker. Men kanske just därför att vi vågar ta ut svängarna och vet vad som är skönt så är det - jag tror det - skönare än någonsin.

• Anonym (Ripe)
    Anonym (Bengt-Erik) skrev 2023-05-08 08:19:59 följande:

Jag är 67, mn fru 62, vi har det fantastiskt skönt. Jag minns ju inte riktigt hur det kändes när jag var 18 eller 30, men jag har svårt att tro att det var skönare än nu. Praktiken förändras, lite mer sexnoveller, blå piller, rollspel, leksaker. Men kanske just därför att vi vågar ta ut svängarna och vet vad som är skönt så är det - jag tror det - skönare än någonsin.

Jag missade det där, att ha sex när jag var ung och hade snyggare, tightare kropp. Tror också att sex kan vara bättre när man blir äldre, för man har lärt sig mer vad man gillar och hur man funkar. 
  • Anonym (Man 53 år make)

Man 50+, gift med samma partner sen unga år.

Vi har bättre sexliv nu än på länge.

När vi träffades var vi som de flesta andra sugen på sex ofta båda två och det var ju trevligt. Efter några år avtog det trots allt. 
    Det blev ju barn som växte upp och under småbarnsåren är det ju mycket trötthet och andra prioriteringar som blir.
    Äldre barn, tonåringar kan också kräva mycket tid fast på ett annat sätt, nu förstår nog. Dessutom kom dimension att barnen blir medvetna om att föräldrarna också kan ha sexliv - inte alltid så enkelt att hitta tillfällen att få vara ensamma utan barnen.

Som sämst hos oss var det tveklöst under en period när vi levt tillsammans länge och barnen krävde mycket tid samt att nin fru inte tyckte om sig själv, åldrande och övervikt och det där som brukar bli för många. Som sämst hade vi sex en handfull gånger per år, suck. Det var kämpligt och slitsamt. Tur att både jag och hon orkade igenom det.

Det som blivit nytändning för oss är att vi upptäckte för nån år sedan att min fru går igång på lätt BDSM. Det handlar om bondage, bli bunden och lite smisk och lite dominans. 
    Det här har definitivt överraskat oss båda men varit en fantastisk vitamininjektion i sexlivet som nu blomstrar som aldrig förr. Att våga erkänna inför sig själv att man gillar sånt som man känt förut varit obegripligt no-no men nu njuter mycket av det. Vilken grej!!
    Och det härliga är att det vanliga vaniljsexet är också så mycket bättre. 

Sen det här att man accepterar mindre attraktiva kroppar, vi förfaller ju båda så att säga, och vågar vara mer lekfull gör också underverk. Att våga blotta sig är lättare.

Så - jo för oss är moget sex med vårt nyfunna tvist absolut mycket mycket bättre än som ung och osäker då det var kanske oftare frekvens men sämre lyhördhet och förståelse för hur partnern fungerade.
    Golden age is now for us!!

• Anonym (Ripe)

Det låter positivt. Jag sörjer också att jag åldras, att jag missade sex när jag var yngre och hade snyggare kropp. Men jag har läst sånt tidigare, att många är mer osäkra när man är yngre och att man släpper sånt med åldern och kan njuta på ett annat sätt.

• Anonym (Kvinna 49)

Helt klart bättre nu på äldre dagar än som ung.
    Jag har bättre koll på vad jag njuter av, vad mannen njuter av och hur våra kroppar fungerar än jag hade då, jag har dessutom massa mer lust nu än då.

Trotts att min kropp är långt ifrån lika "vacker" (detsamma gäller snippan efter ha fött barn) och smidig, så är jag mer bekväm och kan släppa loss mer som äldre och vågar följa mina impulser utan och fastna i tankar över hur jag ser ut eller uppfattas. 

• Anonym (Bättre förr :))

Det var bättre förr, men jag vet inte om det är åldern eller vikten. Jag orkade vara väldigt aktiv förr i sexet när jag vägde 50 men nu är det mer strandad val på 100. Jag är bara 160 så det är väldigt påtagligt. Det är fortfarande min favoritsysselsättning men det blir död sill/strandad val. Enda fördelen är att jag fått enorma pattar men har ju inte behållning av det själv så mycket. 

• Anonym (Anonym2)
    Anonym (Ripe) skrev 2023-05-08 08:55:25 följande:

Det låter positivt. Jag sörjer också att jag åldras, att jag missade sex när jag var yngre och hade snyggare kropp. Men jag har läst sånt tidigare, att många är mer osäkra när man är yngre och att man släpper sånt med åldern och kan njuta på ett annat sätt.

Titta framåt i stället och njut nu när du är trygg i dig själv i stället👍
  • Anonym (Ripe)
    Anonym (Anonym2) skrev 2023-05-08 11:36:22 följande:
    Titta framåt i stället och njut nu när du är trygg i dig själv i stället👍
    Ja, får försöka göra det. Jag är ringrostig men tror jag är bättre nu än jag hade varit som yngre. Nojar över kroppen dock, men det blir nog bra om man träffar nån man känner sig trygg med.
  • Anonym (Anonym2)
    Anonym (Ripe) skrev 2023-05-08 11:39:44 följande:
    Ja, får försöka göra det. Jag är ringrostig men tror jag är bättre nu än jag hade varit som yngre. Nojar över kroppen dock, men det blir nog bra om man träffar nån man känner sig trygg med.
    Klart du är bättre nu mer erfaren och vet vad en kvinna vill och inte.
  • Anonym (Man 58)

Allt har sin tid.

Nybörjare upp till 20 då var man kåt som fan och kom nästan innan hon fått av sig trosorna.

Mer erfaren typ 20-40 så lärde man sig knepet att hålla ut och kunde köra hur länge som helst. Fullständig njutning.

Medelålders 40-50 börjar ståndet svika och det blir ibland svårt att komma.

Gubbe 50+ nu blir det en kamp att klara ett regelrätt skjut. Varje gång det lyckas är en seger.

Snart 60 inser att jag får krypa till korset och gnälla hos doktorn för att få lite blåa piller.

Svar på tråden Sex när man är ung jämfört med när man är "mogen"