Tack
Tyvärr har det elskalerat totalt. Ungefär såhär
Mamman messade ju 22-05:30 konstant. sista meddelandet är ungefär att ?du kan behandla mig som du vill men ignorera inte min dotter som mår dåligt och nog inte är svår att putta över kanten?- dvs tar livet av sig. Jag kände att det där svarar jag inte ens på
Dottern messar och messar, jag ignorerar för jag tycket allt börjar kännas väldigt obehagligt.
Hon fortsätter men skickar även en sak om hobbyn jag måste svara på så svarar just på den delen kort men trevligt. Hon fortsätter tacka för en sak jag hjälpte henne med (ungefär plockade upp hennes saker när hon var borta). Svarar att ?ingen orsak, så gör jag alltid om det är missat). Hon fortsätter med hur dåligt hon mått den dagen och varför hon inte gjorde det själv. Nu vet jag att hon ljög så jag svarade bara ?okej, så tråkigt?. Efter den kommunikationen rensade mamman bort alla meddelanden hon skickade den där natten på Messenger (som jag inte svarade på) och plockade bort mig på sociala medier. Utan någon komunikation alls. Märkligt men inget jag bryr mig om, snarare skönt.
Ett par dagar senare kommer de när jag är på hobbyn och pratar med en vän (som är i dotterns ålder) tillsammans med ägaren till aktiviteten. Frågar om de gjort något och jag förklarar faktiskt. vilket mamman inte köper men hon blir tyst rätt fort då detta mestadels är sake ägaren håller med mig om också. Bla att de skall lämna mig ifred. D börjar dottern skrika om allt och inget. Att de måste skicka medelanden hela tiden för att jag inte svarar dem. Att hon känner sig ignorerad?att hon mår dåligt. Ifrågasätter varför jag pratar med den andra kompisen och varför jag gör det när jag brukar utföra min hobby ensam vilket jag också påtalat. Dottern gapar och skriker nästan så hon tenderar att kännas som hon skall hoppa på mig. varför jag umgås med den eller den, att hon inte anser att jag får vistas där aktiviteten utförs samtidigt som henne och hennes kompis, samt en hel hög med rena lögner?
Jag tycker hela situationen är obehaglig som tusen. Efter detta blockerar dottern mig överallt vilket är skönt samtidigt som nej, nu kan inte viktiga meddelanden i aktivitetsgruppen inte kan ses av mig. Samt att info från mig inte läsas av henne. Så för informationsdelen så är det enormt destruktivt då mycket viktig information skriv där.
Däremot känner jag inte att min hobby är kul längre och då den innefattar att jag ändå måste vara där så finns inga andra alternativ än att vara där ändå (finns skäl till det men som jag inte kan skriva ut pga igenkänningsrisk). Dottern var såpass hotfull och labil att det känns riktigt obehagligt.
Ville mest skriva av mig