• Anonym (Gubbkärring)

Roliga hårfärger/piercings utan att misstas för feminist??

Jag undrar det här. Om man inte vill se ut som en feminist måste man då skippa roligt färgglatt hår och piercings?

Känns så trist att såna approprierat det :( 

Skulle vilja ha flerfärgat hår kanske mintgrönt med rosa slingor eller nåt i en ganska kort frisyr. Ring i läppen kanske sidan av näsan och inte bara örsnibbarna utan hela vägen längs öronen. 

Kan man ha det ihop med rätt slampiga/trashiga kläder men ändå ge sken av att ha konservativa värderingar?

• Svar på tråden Roliga hårfärger/piercings utan att misstas för feminist??
  • Anonym (Tyvärr)

Du kommer att uppfattas som en idiot med verklighetsfrånvända åsikter, att du vill bli kallad för hen och saknar all form av humor. Folk kommer att tassa på tå kring dig för att du inte ska bli kränkt. 

Är ett utseende värt allt detta? 

• Anonym (Syrran)

Du verkar vara en ovanlig person. Det vanliga är ju att vilja klä sig så att likasinnade hittar en. Men det finns väl mellanting. Du kan ha någon liten grågrön slinga i håret? Piercings och trashiga kläder gör det svårare för Ulf K och hans vänner att höra vad du säger. 

• Anonym (Gubbkärring)
    Anonym (Tyvärr) skrev 2023-05-09 14:54:16 följande:

Du kommer att uppfattas som en idiot med verklighetsfrånvända åsikter, att du vill bli kallad för hen och saknar all form av humor. Folk kommer att tassa på tå kring dig för att du inte ska bli kränkt. 

Är ett utseende värt allt detta? 

Det är det jag funderar på om det är värt det. Jag gillar att se udda ut, sticka ut och klä mig mot normen eller precis på gränsen för vad som är ok för olika tillställningar. Men jag vill inte bli uppfattad precis som du säger. Jag är ok med att provocera med mitt utseende men inte på ett feministiskt humorlöst sätt.
    Anonym (Syrran) skrev 2023-05-09 15:04:54 följande:

Du verkar vara en ovanlig person. Det vanliga är ju att vilja klä sig så att likasinnade hittar en. Men det finns väl mellanting. Du kan ha någon liten grågrön slinga i håret? Piercings och trashiga kläder gör det svårare för Ulf K och hans vänner att höra vad du säger. 

Det kanske jag är. Ovanlig. Men känns som extremvänstern approprierat att få klä sig som en postapokalyptisk strippa och sådant som jag gillar utan att vara extremvänster.
  • Anonym (Syrran)

Var dig själv. Det finns en orange man med smaklös peruk och ovårdat språk på vilket han uttrycker alla nyanser av förakt. Han är konservativ och vill bli president igen. 

• Anonym (Gubbkärring)
    Anonym (Syrran) skrev 2023-05-09 15:37:16 följande:

Var dig själv. Det finns en orange man med smaklös peruk och ovårdat språk på vilket han uttrycker alla nyanser av förakt. Han är konservativ och vill bli president igen. 

Där gav du mig en idé! Med en sån röd trumpkeps eller t-shirt avklippt till topp borde jag väl kunna se ut precis hur som helst i övrigt?

Eller SD-tröja klippt till topp?
  • Anonym (nope)

Tyvärr är flerfärgat hår inte "roligt" utan bara smaklöst. Det skriker tant. Särskilt om det är en kortklippt, lite taggig frisyr.

• Anonym (Syrran)
    Anonym (Gubbkärring) skrev 2023-05-09 15:55:42 följande:
    Där gav du mig en idé! Med en sån röd trumpkeps eller t-shirt avklippt till topp borde jag väl kunna se ut precis hur som helst i övrigt?

Jag skulle inte uppmuntra någon att klä sig i SD-tröja klippt till topp. Möjligen att drottningarna med Admira Thunderpussy i ledningen skulle kunna göra ett nummer i klädseln, men nej, en SD-tröja kan aldrig vara subversiv, om den så är fransad och approprierar gammal folkkultur.
    Om du bär Trumpkeps i Sverige blir du mindre tagen på allvar än en vit kärring som lyssnar på gangsterrap i sin östermalmsvåning. Hoppas du finner din livsväg.
  • Anonym (Gubbkärring)

Tänk en look som säger "Jag saknar helt stil och klass, jag bryter mot alla normer vad gäller god smak, men jag är ändå inte vänster". Att kunna uttrycka det genom hår, kläder och kunna ha piercings och tatueringar.

• Anonym (Syrran)

Det verkar som om du likställer att vara vänster med en frihet i klädsel och annat du inte känner att du har som konservativ, så kanske har du hamnat i ett dåligt mönster både politiskt och stilmässigt, och sedan verkar du tänka mycket på vad andra ska tycka ovanpå det. Men skippa SD och skippa röd amerikansk kepa. 

• Anonym (Gubbkärring)
    Anonym (nope) skrev 2023-05-09 16:00:05 följande:

Tyvärr är flerfärgat hår inte "roligt" utan bara smaklöst. Det skriker tant. Särskilt om det är en kortklippt, lite taggig frisyr.

Är precis den frisyren jag funderat på :( Skriker det tant även i väldigt feminina men trashigt sexiga kläder?
  • Anonym (Gubbkärring)
    Anonym (Syrran) skrev 2023-05-09 16:12:40 följande:

Det verkar som om du likställer att vara vänster med en frihet i klädsel och annat du inte känner att du har som konservativ, så kanske har du hamnat i ett dåligt mönster både politiskt och stilmässigt, och sedan verkar du tänka mycket på vad andra ska tycka ovanpå det. Men skippa SD och skippa röd amerikansk kepa. 

Jag vill kunna vara trashig och sexig men inte signalera vänster.
  • Anonym (Gasar med gumpen)

Tatuera in ett stort Moderat M på hakan

• Anonym (Sådär)
    Anonym (Gubbkärring) skrev 2023-05-09 15:55:42 följande:

Perfekt. SD är ju kända för att vara bonniga, ointelligenta och allmänt fula i mun. Gå in på Samnytt så du lär dig uttrycka dig som riktig SD:are. 
  • mammabitch

Eller en tröja med bild på Ebba B?

Annars kan det ju vara kul att överraska människor med att vara långt ifrån vad de tror vid första ögonkastet : )

• Anonym (Flippen)

Varför skulle det spela någon roll hur andra uppfattar dig? Det är inte helt ovanligt att högerextrema nazisttjejer har lila hår, nosring med rakat på sidorna, om det nu är en faktor för dig.

Svar på tråden Roliga hårfärger/piercings utan att misstas för feminist??