• DiabloX

    Vad tycker ni kvinnor om "fula" män egentligen?

    Det är ju ingen hemlighet att en mans utseende har stor betydelse för kvinnor. 

    Hur reagerar ni kvinnor när ni ser en man på stan som ni anser är "ful".
    Eller om ni blir tvungna att sitta bredvid någon på tåg/flyg där man har en bokad plats?

    Själv så har jag enbart fått negativa kommentarer om mitt utseende av kvinnor så jag har ju erfarenhet av kvinnors reaktioner.

    När jag flög till USA så satt jag mell en indisk man och israelisk kvinna. Det var inga problem att prata med mannen, men kvinnan ville absolut inte prata och när jag skulle hämta något i handbagaget så råkade jag få ögonkontakt med henne och då drog hon snabbt upp tidningen och döljde sitt ansikte.

    En gång så gav jag en kvinnas solglasögon som hon tappade ,hon sa tack men kollade mig inte i ögonen. 

  • Svar på tråden Vad tycker ni kvinnor om "fula" män egentligen?
  • Anonym (..)

    utseende bryr jag inte så mycket om. Hamnar jag däremot bredvid någon som luktar mycket svett eller nyss har rökt så det luktar otäckt, då kan jag nästan inte sitta kvar. 

    Din historia om flyget - vad säger den? Inget. Kvinnor från olika kulturer kan ha lärt sig att inte skapa kontakt med främmande män. 

  • flygrl

    Jag försöker behandla alla jag möter med respekt och vänlighet oavsett kön, ålder, etnicitet osv. och oavsett om personen ser bra ut eller inte. Sitter jag bredvid nån på tåget eller flyget försöker jag bidra till en trevlig resa för oss båda och kan också prata med vem som helst. Det avgörande är inte om personen är snygg eller mindre snygg utan om den är respektfull och sjysst mot mig. En otrevlig, respektlös person kommer jag förstås hålla avstånd till så gott det nu går. :/

  • flygrl

    Måste lägga till att jag vill beklaga att du tydligen blivit dåligt bemött av somliga kvinnor. En vettig person man som kvinna gör inte skillnad på folk utifrån utseende utan behandlar alla respektfullt när man möts på gatan eller i en flygplanskabin. :/  När det sen kommer till dating och så spelar förstås utseende in men det är ju en annan sak. Och man kan också nobba nån på ett respektfullt sätt utan att bli elak. 

    Är det verkligen alla kvinnor som bemöter dig så där? Eller bara en och annan? För dryga, elaka människor finns bland både män och kvinnor utan att alla är så. Försök ta in det vetja! Din självbild och självkänsla verkar låg och du skulle behöva jobba på det.

    Allt gott från flygrl

  • Anonym (hyfs och vänlighet)

    Jag personligen pratar med alla som är trevliga. Fulhet eller snygghet avgör inte om jag hamnar i samtal med en människa/man. Om någon är trevlig, inbjuder till samtal, får konversationen att leva vidare, utvecklas så kan det bli en vän eller väldigt långvarigt. De flesta av mina manliga vänner är inte snygga alls enligt normen och jag skulle inte heller finna dem attraktiva visuellt vid första anblick. Men för mig är personlighet allt för att en bra kontakt ska kunna skapas.

    Om jag skulle betett mig som den kvinnan när hon såg dig, hade du fått vara riktigt ful både på utstrålning och utseendet och också verka snorkig och elak på något sätt. Skulle aldrig bete mig så mot en medmänniska..

  • Bis mis
    DiabloX skrev 2023-05-09 20:33:11 följande:
    Vad tycker ni kvinnor om "fula" män egentligen?

    Det är ju ingen hemlighet att en mans utseende har stor betydelse för kvinnor. 

    Hur reagerar ni kvinnor när ni ser en man på stan som ni anser är "ful".
    Eller om ni blir tvungna att sitta bredvid någon på tåg/flyg där man har en bokad plats?

    Själv så har jag enbart fått negativa kommentarer om mitt utseende av kvinnor så jag har ju erfarenhet av kvinnors reaktioner.

    När jag flög till USA så satt jag mell en indisk man och israelisk kvinna. Det var inga problem att prata med mannen, men kvinnan ville absolut inte prata och när jag skulle hämta något i handbagaget så råkade jag få ögonkontakt med henne och då drog hon snabbt upp tidningen och döljde sitt ansikte.

    En gång så gav jag en kvinnas solglasögon som hon tappade ,hon sa tack men kollade mig inte i ögonen. 


    Inget speciellt, hur skulle det påverka? Det är beteende som spelar roll när det gäller människor generellt.
  • Anonym (Och?)

    Jag tycker väl typ ingenting. Eller okey, vissa saker är så erbarmligt fula så jag konstaterar det på personen ifråga, men lämnar det sen därhän. Pratar nån med mig pratar jag tillbaks. Det har inget med utseende att göra. Undantag där är fulla människor- av båda kön då- och elaka människor.

  • Anonym (Falabella)

    Jag försöker verkligen bete mig trevligt även mot mindre vackra personer. De får nog tillräckligt mycket trist attityd i livet ändå, tyvärr.

    Fast hade det lite jobbigt nu med en man som faktiskt har gravt deformerad skalle, alltså hans ansikte sitter inte riktigt där det ska, ena halvan är deformerad och ena ögat sitter inte där det gör på folk mest.

    Det får nog de flesta att reagera lite vid första mötet.

    Hade nog vant mig om jag träffade honom varje dag.

  • Anonym (Cho)
    DiabloX skrev 2023-05-09 20:33:11 följande:
    Vad tycker ni kvinnor om "fula" män egentligen?

    Det är ju ingen hemlighet att en mans utseende har stor betydelse för kvinnor. 

    Hur reagerar ni kvinnor när ni ser en man på stan som ni anser är "ful".
    Eller om ni blir tvungna att sitta bredvid någon på tåg/flyg där man har en bokad plats?

    Själv så har jag enbart fått negativa kommentarer om mitt utseende av kvinnor så jag har ju erfarenhet av kvinnors reaktioner.

    När jag flög till USA så satt jag mell en indisk man och israelisk kvinna. Det var inga problem att prata med mannen, men kvinnan ville absolut inte prata och när jag skulle hämta något i handbagaget så råkade jag få ögonkontakt med henne och då drog hon snabbt upp tidningen och döljde sitt ansikte.

    En gång så gav jag en kvinnas solglasögon som hon tappade ,hon sa tack men kollade mig inte i ögonen. 


    Varför tror du att det du råkat ut för handlar om att du är "ful"? Jag kan inte se någon sådan koppling.
  • Anonym (Maria)

    Och vilka kommentarer gav kvinnan till dig?

Svar på tråden Vad tycker ni kvinnor om "fula" män egentligen?