• Anonym (??)

Jag råkade äta rå fisk, kommer jag att bli sjuk??

Köpte hem Findus spröda Crispies och hade fått för mig att dom var färdiga Att värma.
    stekte på en lite snabbt och Tog en pytte Liten bit och sedan märkte jag att den absolut inte var klar.
    det är Alaska pollock fisk, kommer jag att bli sjuk eller vad kommer hända med mig?

• Svar på tråden Jag råkade äta rå fisk, kommer jag att bli sjuk??
  • Anonya

Jag gjorde samma nyligen med en som jag trodde fryst färdigmatsportion. Var potatismos på och fisk under. 

Jag tror inte det kommer hända något. Lägg dig och försök sova så slipper du fundera på saken. Sedan lär du vakna pigg och kry - eller, jag vet ju inte om du brukar vara pigg och kry när du vaknar, Gladmen vakna som vanligt. Godnatt och sov gott! 

• Anonym (??)
    Tow2Mater skrev 2023-05-10 01:27:13 följande:

Hört talas om sushi?

Haha ja men det är ju lax, det här är Alaska Pollock, kan ju ioförsej inte så mycket om fiskar
  • Kotten23

Hört talas om sushi?

Det är inte samma sak. Det är bara speciella fiskar som används till sushi
  • Kotten23
    RaYzLeR skrev 2023-05-10 01:38:21 följande:

Sushi är ju rå, så då kan man nog äta rå Findus med! 🙂

Inta samma sak.
  • Kotten23
    Anonym (??) skrev 2023-05-10 01:28:27 följande:
    Haha ja men det är ju lax, det här är Alaska Pollock, kan ju ioförsej inte så mycket om fiskar
    det är bara norsk planterad lax som används till sushi i Japan
  • Anonym (H)

Alltså du fick väl inte i dig så pass mycket att det kan bli ett problem. Du skriver pytte liten bit? Kan tänka mig att du inte ens svalde det? 

• Anonym (??)

Hört talas om sushi?

Finns ju dom som blivit sjuka av sushi oxå, all fisk går ju inte att ätas rå bara för att en viss typ av fisk går att äta rå.
  • Tow2Mater
    Anonym (??) skrev 2023-05-11 14:04:06 följande:
    Finns ju dom som blivit sjuka av sushi oxå, all fisk går ju inte att ätas rå bara för att en viss typ av fisk går att äta rå.
    Och all fisk går ju inte att ätas stekt i stekpanna heller, utan tillagas den inte helt rätt kan man dö. Men nu pratar vi vanlig pollok.
Svar på tråden Jag råkade äta rå fisk, kommer jag att bli sjuk??