• Anonym (o)

tvillingsjäl

Nyfiken på om någon har erfarenhet om tvillingsjälar? 

Intressant att få en inblick utöver det man kan läsa om när man googlar...

Är själv fundersam om jag har upplevt en möte med en tvillingsjäl..är dock skeptisk / realistisk kring det för finner ingen logik inom min egna erfarenhet. Dock kan jag inte förneka min upplevelse..

Träffade denna person av en slump genom en gemensam vän för några år sedan. Var en möte under 3 dagar, då min vän samt denna person var på besök i min dåvarande stad och bodde då hos mig.

Min vän, (dvs. den gemensamma vännen), känner jag att jag också har en viss koppling till, men enbart som en nära vän, själsfrände. Intressant om det kan vara så att min relation då med en själsfrände (min vän) ledde mig till detta möte med tvillingsjäl (dvs. min själsfrände-vän är också nära vän, kanske då själsfrände med min tvillingsjäl?)

I vanliga fall är jag lite reserverad när jag träffar en nya person. Är social men tar ändå lite tid för mig att öppna upp. Vart så t.o.m. med vänner som jag idag är väldigt nära med, själsfränder. 

(Vill påpeka att min medvetenhet kring själsfränder var något jag också förstod senare, dvs. så under mitt möte med ev. tvillingsjäl så hade jag inte ens kopplat begreppet själsfrände och att jag hade redan vänner som var mina själsfränder,  att jag inte var medveten om det då. )

Reagerar på min känsla och beteende när jag mötte denna person. Att jag var helt orädd, dvs. pratade med honom som om han var en gammal vän, super social. Hade en känsla av ett slags lugn i hans närvaro, en känsla jag aldrig upplevt innan. I stunden tror jag att jag inte var så medveten eller närvarande kring det, utan var mer efteråt när han reste hem igen, det var då det landade mer hos mig - fick även en stark känsla av en saknad av honom, tomhetskänsla. Något jag aldrig har fått av en person jag knappt känner. 

Jag sa inte detta till någon, för kände mig lite dum, och att det var lite underligt. Men när ca en vecka hade gått och min saknande känsla fortfarande var kvar sa jag till några nära vänner att jag behövde säga något (dessa vänner hade vart med i sällskapet under hans besök, första gången de träffade honom också ). Innan jag hann säga nåt i stil med att jag tyckte att denna person verkade intressant, så avbröt mina vänner mig och sa att de vet att jag skulle berätta om honom - de sa att de hade märkt att vi hade klickat, o hade en kemi. Bara det i sig var lite underligt.

Jag känner mig lite irriterad på mig själv att jag i stunden, då han bodde hos mig, inte kunde koppla detta då, utan att jag i efterhand reagerade. Va nästan som om jag var helt uppslukad, o bara va i nuet och därav inte kunde reagera i stunden utan allt kom när han var borta?.

Ca ett halvår senare efter detta möte ändrades markant mitt liv helt plötsligt. Flyttade till ett annat land, blev sjuk (utmattnings depression) etc. Teman som generations- karma & trauma, mitt inre barn osv har vart centrala saker jag har omedveten bivit tvungen att hantera på grund av bl. a. mitt sjukdomsstadie o livsförändring... samt att det ledde till att jag började utforska mer alternativa saker, tex. healing.  

Denna person är i mitt medvetande hela tiden, även fast jag försöker att inte tänka på honom. Har under denna period fokuserat på mig (sjukdom, svår livssituation, samt studier, rest - träffat nya människor, dejtat osv) I vanliga fall hur jag beter mig (innan jag träffade denna person) så skulle tex. någon av dessa livssituationer göra att  personer man har träffat innan försvann från mitt medvetande och så var man i nuet och fokuserade på de individer som finns i sin nya omgivning osv. Därav reagerar jag att oberoende vad jag gör, o hur många nya människor jag träffar, eller nya saker jag gör - så är denna person / eller känsla av han kvar. 

Kan inte förstå varför denna person har en sådan stor påverkan på mig. Med tanke på att det var ett sådant kort möte, samt att inget romantiskt hände mellan oss. Något som jag även i stunden när jag umgicks  med honom inte var medveten att jag ville heller ( dvs. inledda nåt romantiskt, eller flirta med honom osv. Då bara njöt jag av att hänga med honom utan att ens tänka? Dock som sagt nu är jag frustrerad på mig själv att jag i stunden inte kom till insikt att jag var intresserad av honom, för då kunde jag ju visa ett intresse mot honom). 

Går i tankar hela tiden att jag vill bara släppa allt, för känner mig lite galen. För finner ingen logik i det. Men känslan är alltid kvar ändå. Svårt att förklara. Finns också mera händelser till denna story, men kan inte skriva ner allt - skulle bli för långt. 

Har någon en liknande erfarenhet, eller synpunkter?

• Svar på tråden tvillingsjäl
  • Anonym (P)

Hej
    jag tror man kan ha flera själsfränder under ett liv. Jag upplevt detta du nämner med två män under mitt liv så här långt. Den första blev min man och den andra en pojkvän. Den sistnämnda var faktiskt starkare. Hade nån konstig emotionell kontakt där vi tänkte på varandra, hörde av oss samtidigt osv när vi gjort slut.  Jag tror på reinkardination och har alltid gjort (fast jag också är väldigt logisk i mycket) och min tro är att vi träffat varandra förut i tidigare liv. Det finns inte en dag denna expojkvän inte är med mig. Det är som att han går bredvid mig i livet mentalt och att jag inte kan skaka av mig honom emotionellt. Det är väldigt smärtsamt och jag har hela tiden tolkat det som att vi är menade att spendera våra liv ihop men verkligheten ser tyvärr inte ut så, så jag har försökt släppa detta(gjort många gånger) och tänkt att livet vill något annat för oss. 

• Anonym (o)
    Anonym (P) skrev 2023-05-10 06:14:35 följande:

Hej
    jag tror man kan ha flera själsfränder under ett liv. Jag upplevt detta du nämner med två män under mitt liv så här långt. Den första blev min man och den andra en pojkvän. Den sistnämnda var faktiskt starkare. Hade nån konstig emotionell kontakt där vi tänkte på varandra, hörde av oss samtidigt osv när vi gjort slut.  Jag tror på reinkardination och har alltid gjort (fast jag också är väldigt logisk i mycket) och min tro är att vi träffat varandra förut i tidigare liv. Det finns inte en dag denna expojkvän inte är med mig. Det är som att han går bredvid mig i livet mentalt och att jag inte kan skaka av mig honom emotionellt. Det är väldigt smärtsamt och jag har hela tiden tolkat det som att vi är menade att spendera våra liv ihop men verkligheten ser tyvärr inte ut så, så jag har försökt släppa detta(gjort många gånger) och tänkt att livet vill något annat för oss. 

Tack för ditt svar, och att du delade med dig. Precis, att man har en känsla av att man är typ perfekt för varandra (fast det går emot sin praktiska logik..men så kan man inte förneka känslan). En slags frustration av att varför känner man såhär, när livet ser till att man inte träffas igen ändå...Denna man jag träffade har jag ingen kontakt med idag, o har aldrig haft förutom då vi såg första gången. Har en rädsla av att jag har inbillat mig allt, att han kände ingenting för mig. Jag har kontakt med min vän, som även då är nära vän med denna man. Eftersom vi bor i olika länder, faller det inte naturligt att jag har träffat denna man igen eller min vän. Den enda naturliga som skulle kunna ske är att jag genom min vän då träffar han igen. Dock känner jag mig galen, för make no sense, att jag har en sån här stark koppling till en person jag knappt känner. Därav har jag inte vågat berätta för min vän om denna upplevelse samt känslan jag har till denna man. Som sagt rädd att min vän trot att jag har flippat, eller att det är konstigt att jag efter så många år utrycker ett intresse för min väns vän, samt att man ska tro att jag är underlig eller som sagt att denna man kanske till o med inte minns mig osv. Men min känsla nu är att jag vill bara egentligen träffa denna människa igen för att bara se hur jag känner mig  - dvs utan någon förväntan. Vill bara träffas igen för att se om denna känslan är kvar eller försvinner osv. Dock vet jag inte hur, eftersom det ligger väl hos mig att jag kommunicerar nåt till min vän. För min vän tror väl säkert att jag inte minns denna man osv. Men vet inte hur jag ska kommunicera nåt sånt här utan att framstå underlig. Har aldrig haft andliga konversationer med denna vän. Så detta samtalet kan va svårt att naturligt tala om. 
  • Anonym (o)
    Anonym (o) skrev 2023-05-10 15:45:06 följande:
    Tack för ditt svar, och att du delade med dig. Precis, att man har en känsla av att man är typ perfekt för varandra (fast det går emot sin praktiska logik..men så kan man inte förneka känslan). En slags frustration av att varför känner man såhär, när livet ser till att man inte träffas igen ändå...Denna man jag träffade har jag ingen kontakt med idag, o har aldrig haft förutom då vi såg första gången. Har en rädsla av att jag har inbillat mig allt, att han kände ingenting för mig. Jag har kontakt med min vän, som även då är nära vän med denna man. Eftersom vi bor i olika länder, faller det inte naturligt att jag har träffat denna man igen eller min vän. Den enda naturliga som skulle kunna ske är att jag genom min vän då träffar han igen. Dock känner jag mig galen, för make no sense, att jag har en sån här stark koppling till en person jag knappt känner. Därav har jag inte vågat berätta för min vän om denna upplevelse samt känslan jag har till denna man. Som sagt rädd att min vän trot att jag har flippat, eller att det är konstigt att jag efter så många år utrycker ett intresse för min väns vän, samt att man ska tro att jag är underlig eller som sagt att denna man kanske till o med inte minns mig osv. Men min känsla nu är att jag vill bara egentligen träffa denna människa igen för att bara se hur jag känner mig  - dvs utan någon förväntan. Vill bara träffas igen för att se om denna känslan är kvar eller försvinner osv. Dock vet jag inte hur, eftersom det ligger väl hos mig att jag kommunicerar nåt till min vän. För min vän tror väl säkert att jag inte minns denna man osv. Men vet inte hur jag ska kommunicera nåt sånt här utan att framstå underlig. Har aldrig haft andliga konversationer med denna vän. Så detta samtalet kan va svårt att naturligt tala om. 
    Intressant att höra en annan story. Om jag får fråga, har dessa män också vart medvetna kring eran kontakt, att ni är själsfränder eller tidigare liv osv? Min egna upplevelse är att män generellt inte är lika öppna kring andlighet. Jag anser att alla människor är andliga, men tyvärr på grund av olika normer, samhället osv så är män inte lika känsliga eller inte vågar visa sin känslighet på samma sätt kanske...Intressant att veta om medvetenheten kring en själslig relation finns hos både? 
  • Anonym (P)
    Anonym (o) skrev 2023-05-10 15:54:20 följande:
    Intressant att höra en annan story. Om jag får fråga, har dessa män också vart medvetna kring eran kontakt, att ni är själsfränder eller tidigare liv osv? Min egna upplevelse är att män generellt inte är lika öppna kring andlighet. Jag anser att alla människor är andliga, men tyvärr på grund av olika normer, samhället osv så är män inte lika känsliga eller inte vågar visa sin känslighet på samma sätt kanske...Intressant att veta om medvetenheten kring en själslig relation finns hos både? 
    Ja, den första var helt övertygad och trodde på sånt. Den andra var inte alls sån så när han prata i sådana termer blev jag väldigt förvånad. Sen kanske inte all menar bokstavligt utan kanske mer någon man passar perfekt med eller har den där filmkärleken med. 
  • Anonym (o)
    Anonym (P) skrev 2023-05-10 16:11:23 följande:
    Ja, den första var helt övertygad och trodde på sånt. Den andra var inte alls sån så när han prata i sådana termer blev jag väldigt förvånad. Sen kanske inte all menar bokstavligt utan kanske mer någon man passar perfekt med eller har den där filmkärleken med. 
    Okej, va spännande och fint. 
  • Anonym (o)

Har någon en synpunk på vad jag borde göra, för att släppa / gå vidare? Tänker att jag vill berätta för min vän, eller åtminstonde  fråga om denna person.., tänker att bara av att säga att jag tyckter att denna person var /är intressant (men utan en förväntan på nåt), att det i sig kanske ger mig en slags distans, o släppa? Eller är det helt konstigt? Hur skulle ni reagera om er vän /bekant helt plötsligt skriver till er o säger att man tyckte att sin väns vän var en intressant person ( i åtanke att det var för många år sedan man såg denna person och ingenting speciellt hände), o att man bara behövde säga det. Skulle ni tycka att det är underligt? Känner mig helt galen. 

• Anonym (Beyaz66)
    Rosita91 skrev 2023-05-11 12:58:38 följande:

Trams, det är vad det är. Inget annat.

Äntligen ett vettigt inlägg i tråden!

Tyvärr ligger stolligheterna i tiden,
    https://www.forskning.se/2023/05/05/fyra-av-tio-i-sverige-tror-pa-overnaturliga-formagor/#

Svar på tråden tvillingsjäl