• Anonym (omsorgsfullt yttre)

Vad anses som välbevarad?

Om en människa anses välbevarad för sin ålder kan det innefatta kosmetiska ingrepp, konstgjorda operationer, föryngrande åtgärder eller gäller det att man ska ha åldrats naturligt, skyddat sig med SPF, ätit hälsosam mat, tränat och motionerat genom livet, försökt må så bra man kan och omfamnat livets gång?

Någon nämnde Madonna i en tråd som välbevarad, men Madonna är ju numera oigenkännbar enligt mitt tycke och har väl knappast någon centimeter kvar av sin ursprungliga hud och kropp?

Enligt mig är *välbevarad* en person som åldrats väl och ser fräsch och hälsosam ut dvs ungdomlig fortfarande som äldre.

En som Inte är överviktig och otränad men med synliga ålderstecken i både kropp och ansikte.

• Svar på tråden Vad anses som välbevarad?
  • Fröken Allvar

Jag tänker att ingrepp i vissa fall "hjälper till" att hålla någons hy slät till exempel. Om man har nervgift i ansiktet för att det inte ska vecka sig när man talar så spar det ju in på elasticiteten. Å andra sidan borde ansiktsmuskulaturen förslappas om den inte används. Samma sak om man tar bort fett i ansikte och under hakan. Det föryngrar utseendet eftersom det inte är någon hängande dubbelhaka, men när fettcellerna är borta får man kanske snabbare en kalkonhals. Hårtransplantationer och hårborttagning föryngrar utseendet i alla fall. Det kanske finns fler ingrepp som föryngrar, som att lyfta bröst och ögonlock. Men problemen uppstår när olika delar av kropp och ansikte åldras i olika takt, eftersom detta kan se skevt och onaturligt ut. 

• Anonym (Q)

För mig är det motsatsen till att se sliten ut. Du vet hur man kan se att vissa människor har levt ett hårt liv.

För att vara välbevarad så bör man enligt mig vara i form, se frisk och pigg ut och lägga åtminstone lite omsorg på sitt yttre. Det hjälper att umgås med folk som är och/eller ser äldre ut för kontrasten hjälper definitivt till. 

• Anonym (pnis)

Är mer ett sätt att vara, aktiv och glad

• Anonym (ByggMeraNu)

En person som fortfarande är naturligt snygg genom att leva hälsosamt och träna är välbevarad enligt mig. Jag skulle inte kalla någon som gjort fillers eller karvat bort sina rynkor välbevarad. En välbevarad människa har dessutom ett spänstigt rörelsemönster d.v.s. hen går och springer smidigt.

• Anonym (50)

Jag känner mig fredagsmodig och tycker att jag är välbevarad. Inga filter eller fysiska modifikationer.
    Få se om jag blir bannad nu...Cool

• Anonym (JJ)
    Anonym (50) skrev 2023-05-12 17:12:06 följande:

Jag känner mig fredagsmodig och tycker att jag är välbevarad. Inga filter eller fysiska modifikationer.
    Få se om jag blir bannad nu... // Cool

My god! Jag håller verkligen med att du verkar vara välbevarad! Den kroppen är otroligt sexig oavsett vilken ålder du har!
    Om du är 50 som ditt nick skvallrar om så är jag mållös!
  • Anonym (ByggMeraNu)
    Anonym (50) skrev 2023-05-12 17:12:06 följande:

Få se om jag blir bannad nu...Cool

Jag tycker att din kropp är fin.
  • Anonym (Kan vara psyket?)

Utöver det fysiska så tycker jag det handlar mycket om beteende och klädsel.

Den mest välbehållna jag känner ser ut som en gammal tant, är en gammal tant MEN hon är exakt likadan i psyket som när hon var ung, vilket verifieras av både mamma och mormor. 

Hon är 65 men går ändå på krogen och blir skitfull fre+lör. Går på festivaler och hårdrockskonserter. Hånglar med gubbar och en och annan kille, hamnar i dramatiska bråk, gråter och skriker. Hon är mentalt precis som hon alltid vart, stannat kanske vid 15årig dramatisk tonårstrots och har hållit det i 50 år.

Om man bortser från ytan och den fysiska hälsan så är hon inte bara välbehållen utan konserverad och har inte växt upp. Helt underbar tant tycker jag. fast vill kalla henne för tonårstjej och inte tant för hon är en tonårstjej. typ.

• Anonym (H)

Välbevarad tolkar jag som naturligt ungdomligt utseende - utan massa plastik/fake

• Anonym (H)

Plastik/fake tycker jag ser bajsenödigt ut - att någon tragiskt slåss mot sin ålder.

Svar på tråden Vad anses som välbevarad?