Tatuera in carpe diem på armen?
Är det socialt accepterat?
Nej , prova med CarpeVeneris!
Nej
Det är ett bra motiv! Det finns en känd svensk modell, Denise Fagerberg som har det tatuerat ovanför brösten. Hon är dessutom rasifierad, så om någon kallar din tatuering för WT kan du hänvisa till henne och säga det är det inte alls!
Hudfärg eller inte så är det fortfarande trash-varning på det, tyvärr.
Vem bryr sig, man tatuerar väl in vad fan man vill. Den som snackar wt, är wt själv - normalt folk snackar inte i dessa termer
Alltså, man får tatuera in precis prick vad man själv vill. Lovar. Att döma folk för deras tatueringar är töntigt. ❤️
Jag har några roliga tatueringar som jag vill skall matcha min personlighet i förhoppning om att jag skall bli roligare.
Jag funderar på en text kanske över ryggslutet där det står någonting i stil med "Här trodde du att det skulle stått något intressant. Kanske ett citat eller en passage ur bibeln, men jag kunde inte komma på något vettigt jag ville ha"
På håll ser det snyggt ut i nån cool snirklig stil på bokstäverna, men nära är det bara poänglöst. Det tror jag hade matchat min personlighet som jag vill ha.
Nej för fan. Går inte att skrika smaklös högre än så.
Nej för fan. Går inte att skrika smaklös högre än så.
"Carpe diem" är som snyggast på röven.
"Carpe" på vänster rövhalva och "diem" på höger rövhalva.
Men hals och ansikte går såklart lika bra.
Lycka till!
En del tycker att det är trashigt, ja.
Men vad fan skulle man nånsin kunna göra som INGEN tyckte var fult/fel/konstigt?
Livet är kort. Kör ditt race.
Jag har Carpe Noctem tatuerat, haha.
Tatuera den inom citattecken så kan du hävda det är ironiskt.
Alltså, man får tatuera in precis prick vad man själv vill. Lovar. Att döma folk för deras tatueringar är töntigt. ❤️
Tar detta igen då (har skrivit det förr på detta forum).
Min sambo har "Ö G J Ä V L A R" tatuerat över fingarna (en bokstav på varje finger) efter en gammal fyllemiss, är pressansvarig/informatör för ett multinationellt företag och har aldrig fått någon reaktion eller hinder eller social dom pga av det. Carpe diem ser väl ingen. Kör du på det.