• Anonym (Oklart)

Får känslan av att han inte är helt över sitt ex på grund av den typ av tatuering han ska göra?

Jag fick kontakt med en kille via internet och vi har nu haft kontakt i någon vecka, skrivit en hel del. Vi planerar att ses framöver (pga avstånd har vi inte setts än), men vi ska träffas framöver. Han är jättesnäll och han verkar väldigt intresserad av mig, faktiskt. 

Igår berättade han att han ska tatuera sig imorgon och då frågade jag vad han ska göra för tatuering. Han förklarade då att han ska tatuera in en text på exets språk, eftersom hon gick bort för ungefär två år sedan och texten han ska tatuera är det sista hon sa till honom. 

Jag beklagade och frågade honom om han verkligen är redo att träffa någon ny och han sa att han är över det, att han blir ledsen när han tänker på det men att livet måste gå vidare och att han inte vill vara singel heller.

Blir lite fundersam nu, börja tänka att han kanske fortfarande är kär i henne? För han berättade tidigare att han gick igenom en tuff period tidigare och jag förstår ju nu att det måste vara detta. Eftersom han ska tatuera in en text på hennes språk, som föreställer det sista hon sa till honom, så får jag känslan av att han fortfarande är kär i henne och att han inte är helt över detta? Jag vill verkligen inte vara med en kille som inte är över sitt ex, oavsett om hon är död eller ej. Been there done that..

Vad tänker ni? Skulle ni dejta honom?

• Svar på tråden Får känslan av att han inte är helt över sitt ex på grund av den typ av tatuering han ska göra?
  • Anonym (E)

Den stora flaggan för mig är inte om han är kär i henne utan att han tänker så otroligt kortsiktigt! Tatuera in hennes sista ord på sin kropp, jag saknar ord för att uttrycka hur idiotiskt det är.

• Anonym (E)

Nej, jag skulle inte dejta honom.

• Anonym (Oklart)
    Anonym (E) skrev 2023-05-13 09:15:39 följande:

Den stora flaggan för mig är inte om han är kär i henne utan att han tänker så otroligt kortsiktigt! Tatuera in hennes sista ord på sin kropp, jag saknar ord för att uttrycka hur idiotiskt det är.

Han menar på att han vill tatuera in något som betyder något för honom. 
  • Anonym (Oklart)
    Anonym (E) skrev 2023-05-13 09:16:31 följande:

Nej, jag skulle inte dejta honom.

På grund av samma som jag säger?
  • Anonym (E)
    Anonym (Oklart) skrev 2023-05-13 09:17:39 följande:
    Han menar på att han vill tatuera in något som betyder något för honom. 
    Ja han får tänka hur han vill så klart men en person som tänker som honom skulle jag inte vilja ha i mitt liv. Ska man tatuera sig så ska det vara något tidlöst, om jag säger så. Inte senaste tjejens namn t ex eller något sjukt opassande på helt fel plats. Svårt att förklara men det är inte gnuggisar vi snackar om, då ska det vara genomtänkt. En kille som inte tänker längre än näsan räcker är inte intressant. Tragiskt att hon dog, hon var säkert en fin människa, det var säkert en jobbig period, men man tatuerar inte in hennes sista ord på sin kropp för det.
  • Anonym (E)
    Anonym (Oklart) skrev 2023-05-13 09:18:13 följande:
    På grund av samma som jag säger?
    Främst för det jag skrev nyss, men sekundärt så verkar han fortfarande sörja henne. Jag skulle inte kunna säga om han är kär eller inte, men han sörjer och det är inte aktuellt för mig att dejta en sådan person heller. Han har inte bearbetat och gått vidare. Om han tatuerar sig kommer det bli otroligt mycket svårare också.
  • Anonym (Oj)

Han är troligen inte kär i henne, men har nog inte sörjt klart än.
    Min partner har förlorat 2 ex i cancer. Efter den senaste levde han ensam i drygt 6 år innan han träffade mig. Han trodde inte först att han var redo ens då men det gick rätt fort och idag är jag hans livs största kärlek. 

Men en sån tatuering låter rätt ogenomtänkt faktiskt.  Känns som att han inte VILL gå vidare utan har sorg och är bitter. 

Jag har gjort en tatuering med mitt ex (likadana), ett enormt misstag. Hade jag haft råd hade jag lasrat bort den. Men jag vet inte ens vilket land han bor i nu och ingen annan vet vad tatton betyder.

Träffa honom och se tiden an. 

• Anonym (Oklart)
    Anonym (E) skrev 2023-05-13 09:21:40 följande:
    Ja han får tänka hur han vill så klart men en person som tänker som honom skulle jag inte vilja ha i mitt liv. Ska man tatuera sig så ska det vara något tidlöst, om jag säger så. Inte senaste tjejens namn t ex eller något sjukt opassande på helt fel plats. Svårt att förklara men det är inte gnuggisar vi snackar om, då ska det vara genomtänkt. En kille som inte tänker längre än näsan räcker är inte intressant. Tragiskt att hon dog, hon var säkert en fin människa, det var säkert en jobbig period, men man tatuerar inte in hennes sista ord på sin kropp för det.
    Jo, jag håller med om det. 
  • intesvensson

Vad är det för fel på oss män? Om jag skulle tatuera in något liknande skulle jag aldrig i livet säga att det va pga mitt ex.

Nej nej nej, lämna denna kille, hitta någon ny. Något är fel.

/Man

• Anonym (Oklart)
    Anonym (E) skrev 2023-05-13 09:23:13 följande:
    Främst för det jag skrev nyss, men sekundärt så verkar han fortfarande sörja henne. Jag skulle inte kunna säga om han är kär eller inte, men han sörjer och det är inte aktuellt för mig att dejta en sådan person heller. Han har inte bearbetat och gått vidare. Om han tatuerar sig kommer det bli otroligt mycket svårare också.
    Jag tänker exakt så.
    Synd, för han är verkligen jättesnäll. 
Svar på tråden Får känslan av att han inte är helt över sitt ex på grund av den typ av tatuering han ska göra?