• Anonym (Nils3)

    Jag ska lyckas undvika otrohet

    jag funderarcständigt ut anledningar att träffa mitt objekt utanför äktenskapet.
    efter drygt ett år har jag ännu inte kysst henne, Jag inser ju att det är helt fel att ha sex utanför äktenskapet. Men mitt behov av att träffa henne är stort

  • Svar på tråden Jag ska lyckas undvika otrohet
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Nils3) skrev 2023-05-14 17:23:02 följande:
    Jag ska lyckas undvika otrohet

    jag funderarcständigt ut anledningar att träffa mitt objekt utanför äktenskapet.
    efter drygt ett år har jag ännu inte kysst henne, Jag inser ju att det är helt fel att ha sex utanför äktenskapet. Men mitt behov av att träffa henne är stort


    Objekt? Är din fru också ett objekt?

    Men med din kvinnosyn är jag är inte förvånad över att du funderar på att vara otrogen.
  • molly50
    Anonym (Nils3) skrev 2023-05-14 17:23:02 följande:
    Jag ska lyckas undvika otrohet

    jag funderarcständigt ut anledningar att träffa mitt objekt utanför äktenskapet.
    efter drygt ett år har jag ännu inte kysst henne, Jag inser ju att det är helt fel att ha sex utanför äktenskapet. Men mitt behov av att träffa henne är stort


    Varför skiljer du dig inte då,om du är kär i någon annan?
    Då är du ju fri att inleda en relation med den andra kvinnan sen. 
  • Anonym (Ingen rättighet)
    molly50 skrev 2023-05-14 17:50:54 följande:
    Varför skiljer du dig inte då,om du är kär i någon annan?
    Då är du ju fri att inleda en relation med den andra kvinnan sen. 
    Han är visserligen fri att inleda en relation även om han inte skiljer sig. Du må tycka att det är fel men fri att göra det är han.
  • Anonym (Ingen rättighet)

    Jag tycker att du ska vädra dina funderingar med den du har äktenskapet med. Då kanske det blir lättare att hantera och risken mindre att du faktiskt gör något.

  • Aviga
    Anonym (Nils3) skrev 2023-05-14 17:23:02 följande:
    Jag ska lyckas undvika otrohet

    jag funderarcständigt ut anledningar att träffa mitt objekt utanför äktenskapet.
    efter drygt ett år har jag ännu inte kysst henne, Jag inser ju att det är helt fel att ha sex utanför äktenskapet. Men mitt behov av att träffa henne är stort


    Jag tycker att du skulle ta dig en funderare på VARFÖR du blivit förälskad i den där personen. Vad är det du saknar i din nuvarande relation? och sist men inte minst vad är det du riskerar med att mista.
    Då får du en mera realistisk syn på din situation.
  • Anonym (Tant Gredelin)

    Det är normalt och knappast ovanligt att dras till någon annan vid ett eller flera tillfällen i en lång relation.

    Du blir dock inte av med de känslorna genom att söka upp problemet, och ett år är lång tid. En kemisk förälskelse borde börja gå över nu, för rätt många har den redan gjort det.

    Kan du sluta träffa personen vore det nog det bästa. Och ha mer närhet och sex med din partner, om det går.

    Om detta ändå fortsätter kanske du måste acceptera att du inte längre har rätt känslor för din partner och släppa henne fri.

  • Anonym (sådär)
    Anonym (Ingen rättighet) skrev 2023-05-14 18:01:40 följande:
    Han är visserligen fri att inleda en relation även om han inte skiljer sig. Du må tycka att det är fel men fri att göra det är han.
    Beror på vad man menar med fri. Det är inte olagligt men det kan få konsekvenser han inte verkar vilja ha. Så frågan är hur fri han är. Hade det varit fritt fram hade han väl redan gjort det. 
  • Anonym (Ingen rättighet)
    Anonym (sådär) skrev 2023-05-14 18:09:48 följande:
    Beror på vad man menar med fri. Det är inte olagligt men det kan få konsekvenser han inte verkar vilja ha. Så frågan är hur fri han är. Hade det varit fritt fram hade han väl redan gjort det. 
    Ska man tänka så, kanske han inte gör det även om han skiljer sig, och då är det ju något som hindrar honom ändå, inte fritt fram då heller. Tänk om kvinnan inte vill? Då är han inte heller fri att inleda en relation med henne.
  • Anonym (Isa)

    Att vara otrogen är ett medvetet val. Så att lyckas undvika otrohet är egentligen väldigt enkelt och ingen bedrift.

    Det större problemet är väl egentligen om du har känslor för någon annan och inte rätt känslor för din partner.. 

Svar på tråden Jag ska lyckas undvika otrohet