• Läsia

Personal på förskolan fotat barn med sina privata mobiler och sparat bilderna i sin telefon

Hur skulle ni reagera om ni fick veta att personal på förskolan fotat dina barn med privat mobil och sparat bilderna i sin mobil?

• Svar på tråden Personal på förskolan fotat barn med sina privata mobiler och sparat bilderna i sin telefon
  • Ylva34

Idag är det så att föräldrarna, målsman ska fylla i blankett där de godkänner att bilder, videos tas av barnet och hur detta sedan hanteras och inte. Om detta är en privat mobil och används bara för privat eller sprids på annat sätt är det fel och då måste man få stopp på det. 

• Drottningen1970

Skulle inte bry mig nämnvärt.

Anmäla till skolinspektionen var det nån som sa. Haha, om man inte lever med skyddad identitet, så måste den reaktionen vara det mest skitnödiga jag hört på länge. Folk är såna snöflingor,,,

• Spucks

Beror väl på varför personen gjorde det och vad hen gör med bilderna. I mitt barns förskola tar de foton på barnen och ibland hänger du upp några och vid slutet av varje läsår kan man lämnar över en usb-stick och får fotona hem. Jag har faktist ingen aning vad de gör fotona med - det kan lika väl (delvis) vara privata mobiler.

• Orkide

Inte bry mig. jag har 3 barn och jag är ändå rätt försiktig med vart mina barn får visas (media).

• Hyllemor

Hur vet du att det är en privat mobil? I många kommuner har alla i personalen tjänstetelefoner (och vissa har bilder på sina egna avkommor på startskärmen)

Svar på tråden Personal på förskolan fotat barn med sina privata mobiler och sparat bilderna i sin telefon