• Anonym (Polarn)

    Överreagerar jag?

    Hej där!
     
    Jag behöver mest skriva av mig och vill jätte gärna höra er åsikt.
     
    Jag kom på mitt ex med att vara otrogen för 5 månadesen.
    Jag mer eller mindre sparkade ut henne och hörde bara av mig om mina nycklar när hon flyttade ut. 
    Tog bort henne från alla sociala plattformar som vi hade varandra på, jag raderade henne från mitt liv.
    Iallafall, så i helgen som var så konfimerades min lillebror och mamma la upp bilder på facebook.
    Efter en stund så säger mamma att mitt ex har gillat inlägget och säger att det måste ju vara något fel på henne. 
     
    Och jag håller med!
     
    För jag tänker som så här (läs att DU är JAG)
     
    Om jag hade varit otrogen och blivit påkommen, relationen tog slut.
    Jag antar att mitt ex berättat för sin familj och vänner om vad jag har gjort och därför tog relationen slut.
    Hade min förra svärmor lagt upp bilder på facebook från en konfirmation/student så hade jag inte gillat inlägget, eftersom att jag hade skämts och känt skuld över vad jag gjort, så jag hade hållt mig borta.
     
     
    Defenitivt hade jag kunnat tänka: åh va roligt att hen tagit studenten/konfirmationen.
    -men jag hade liksom inte lämnat ett avtryck på facebook..
     
    Är det bara jag eller överreagerar jag bara?
     
  • Svar på tråden Överreagerar jag?
  • Anonym (f)

    Din mamma har möjlighet att blocka exet.


    Vissa saker sker automatiskt...utan vidare eftertanke. Du gör det till en stor grej.

  • Anonym (Polarn)

    Jag ber om svar på ifall ni också tycker att det är konstigt.
    Inget annat.
    Tack! :)

  • Anonym (E)

    Nej det är inte konstigt. Du glömmer den lilla detaljen att exet försöker mygla sig tillbaka in i ditt liv, eller så är hon så idiotiskt dum att hon inte fattar att hon inte är välkommen hos någon av er. Ur någon av de synvinklarna, nej, inte konstigt.

  • Anonym (.....)

    Det här är en gränslös en ditt ex. Jag är med E i detta. 

  • Tukt

    Hon ser sig väl fortfarande som vän till din mamma och kanske flera i din släkt, även om du klippt av.
    Är ju upp till dom, i fall de vill vara lojala med dig eller ej. I det här fallet har de ju inte varit det.

  • AnnaZL

    Inte konstigt om din mamma fortfarande har kvar henne på sociala medier, då antar hon att mamma fortfarande är vänskapligt inställd till henne.


    Det beror förstås på hur länge ert förhållande varade- 3 månader eller 30 år? Hann hon lära känna din familj?

  • Anonym (Inio)
    Anonym (Polarn) skrev 2023-05-17 21:51:23 följande:
    Överreagerar jag?
    Hej där!
     
    Jag behöver mest skriva av mig och vill jätte gärna höra er åsikt.
     
    Jag kom på mitt ex med att vara otrogen för 5 månadesen.
    Jag mer eller mindre sparkade ut henne och hörde bara av mig om mina nycklar när hon flyttade ut. 
    Tog bort henne från alla sociala plattformar som vi hade varandra på, jag raderade henne från mitt liv.
    Iallafall, så i helgen som var så konfimerades min lillebror och mamma la upp bilder på facebook.
    Efter en stund så säger mamma att mitt ex har gillat inlägget och säger att det måste ju vara något fel på henne. 
     
    Och jag håller med!
     
    För jag tänker som så här (läs att DU är JAG)
     
    Om jag hade varit otrogen och blivit påkommen, relationen tog slut.
    Jag antar att mitt ex berättat för sin familj och vänner om vad jag har gjort och därför tog relationen slut.
    Hade min förra svärmor lagt upp bilder på facebook från en konfirmation/student så hade jag inte gillat inlägget, eftersom att jag hade skämts och känt skuld över vad jag gjort, så jag hade hållt mig borta.
     
     
    Defenitivt hade jag kunnat tänka: åh va roligt att hen tagit studenten/konfirmationen.
    -men jag hade liksom inte lämnat ett avtryck på facebook..
     
    Är det bara jag eller överreagerar jag bara?
     
    Ja, du överreagerar. Hon är en dålig kvinna. Låt henne vara. Låt dig absolut aldrig bli upprörd över vad hon eller andra destruktiva människor gör. Fokusera på de schyssta människor du har omkring dig och vr tacksam för att du har dem nära.
  • Anonym (...)
    Anonym (Polarn) skrev 2023-05-17 22:43:16 följande:

    Jag ber om svar på ifall ni också tycker att det är konstigt.
    Inget annat.
    Tack! :)


    Nej inte så konstigt. Hon ville väl bara visa att hon tyckte det var fint med konfirmationen. Det har inget med dig att göra, eftersom du har blockat henne. Uppenbarligen kan hon se din mammas foton, det är din mammas bekymmer. 

    Tycker din mamma det är konstigt får väl hon ta bort henne, om de är vänner där. 

    FB är inte verkliga livet, blir jobbigt om man ska hålla på och bli så upprörd över att folk "gillar" saker där. 
Svar på tråden Överreagerar jag?