• Freia2008

    Barn med diagnos

    Har en 14årig tjej som vi håller på att utreda för adhd, aspekter eller if. Hon har haft många hinder i livet, svårt i skolan, språkstörning, tidig i puberteten, utbrott i hemmet etc. Av allt detta har gjort att vi nu ska börja utreda henne. I med att vi grottar i detta så förstår jag att jag som mamma oxå har diagnos. Jag har vetat att det finns något då jag lever med psykisk ohälsa, men inte fören nu som jag lär mig mer och mer om mig själv när vi försöker hjälpa min tös. Mina och tösens kanske kommande diagnoser krockar mycket i hemmet.

    Nu är vi mitt I utredningen, men skolan funkar inte, inte i hemmet i heller. Jag är utbränd som mamma. Jag vill bara hjälpa henne men får bara skit tillbaka. Hur ska jag orka, har hjälpa från olika insatser i kommunen. Men det hjälper inte då tösen tösen inte kam ställa in "sig i ledet" och testa de som de ber oss, säkert för att hon inte kan pga av diagnos. Men hur går man vidare. 

    Hur ska jag som mamma orka och vad kan jag gör hemma?

    Önskarvtips och trox från föräldrar med barn med diagnoser i tonåren. 

  • Svar på tråden Barn med diagnos
  • Maymom

    Har du kollat hemsidan - adhd i vardagen-?
    där finns massa tips och hjälpmedel. Scheman för att underlätta dagen/veckan tex.

Svar på tråden Barn med diagnos