• Anonym (Bedragen)

    Tips på böcker om att komma över otrohet?

    Som topic, är det någon som har tips på böcker om att komma över och gå vidare efter att ha blivit utsatt gör otrohet? Har läst Laila Dahls bok, och tyckte den var bra, men eftersöker böcker som delar ut mer verktyg. 

    Har otroligt svårt att släppa de dåliga tankarna trots att tiden går. Lever med kvinnan och har det bra, bortsett från att hon valde bort mig för en annan. Behöver inga råd om att lämna, men om någon har ett råd att dela med sig av förutom tips på litteratur, så är det välkommet. 

  • Svar på tråden Tips på böcker om att komma över otrohet?
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Bedragen) skrev 2023-05-20 11:01:53 följande:
    Tips på böcker om att komma över otrohet?

    Som topic, är det någon som har tips på böcker om att komma över och gå vidare efter att ha blivit utsatt gör otrohet? Har läst Laila Dahls bok, och tyckte den var bra, men eftersöker böcker som delar ut mer verktyg. 

    Har otroligt svårt att släppa de dåliga tankarna trots att tiden går. Lever med kvinnan och har det bra, bortsett från att hon valde bort mig för en annan. Behöver inga råd om att lämna, men om någon har ett råd att dela med sig av förutom tips på litteratur, så är det välkommet. 


    Man kommer inte över otrohet genom böcker, man kommer över det genom att dra och skaffa sig en bättre partner. Så länge du lever kvar med samma person så kommer du bli ständigt påmind om det och riskera att hon gör om det.

    Om du behöver hjälp med att komma över det så beror ju det på att det inte var något som fäll sig naturligt vilket i sig är fullt logiskt, och det du gör är att du försöker övertala dig själv.

    Det du snarare borde fråga dig är varför du känner att du måste tvinga/övertyga dig själv att vara kvar i en relation? Är inte det ganska självdestruktivt?
  • Anonym (Moa)

    Kärlekskris av Esther Perel

    Gå sönder och bli hel igen av Laila Dahl

    Ock kanske, Den nakna sanningen av Angela Ahola 

  • Anonym (Moa)

     


    Anonym (Moa) skrev 2023-05-30 22:14:18 följande:

    Kärlekskris av Esther Perel

    Gå sönder och bli hel igen av Laila Dahl

    Ock kanske, Den nakna sanningen av Angela Ahola 


     


    Men förlåt mig TS, du hade ju redan läst den ena av dem

Svar på tråden Tips på böcker om att komma över otrohet?