• Anonym (undrar)

Vad tycker ni om tjocka killar?

Blir de dissade automatiskt eller ger ni dem en chans? Jag menar i första hand överviktiga och inte riktigt feta män (BMI <30).

Tänk att ni träffar en kille och allt matchar perfekt mellan er på det mentala planet. Ni har jättebra personkemi, men han är överviktig. Kan du bli intresserad av honom eller hamnar han i bekantskapsfacket pga hur han ser ut?

Vad är din åsikt?

• Svar på tråden Vad tycker ni om tjocka killar?
  • Mandel

Är övervikten en enda stor ölmage och sedan spetiga armar och ben så nej tack.
    Är det skapligt jämt fördelat på kroppen så inga problem.

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (Ja)

Japp, direkt diss. Jag vill vara med en person som 1) är attraktiv och 2) tar hand om sig med ett normalt, sunt leverne och 3) som har självkontroll nog att inte låta sig förfalla på det sättet.

• Anonym (x2y)

Nej tack, det går helt bort. Inga män som är feta, röker, dricker  mycket och svär mycket. Går på bidrag. Är aggressiva, våldsamma. Högljudda , behandlar kvinnor som objekt. Offer mentalitet. Pratar om sig själva bara. Dåliga på att kommunicera, lata och som inte gör något. Tror att kvinnan ska sköta allt i hushållet

Oj, kom på att jag ju inte dejtar längre. Men OM jag hade. När jag läser detta. Inser jag vilken huvudvärk jag slipper och hur bra jag faktiskt har det 😊 

• Anonym (Sm)
    Anonym (Ja) skrev 2023-05-22 18:20:53 följande:

Japp, direkt diss. Jag vill vara med en person som 1) är attraktiv och 2) tar hand om sig med ett normalt, sunt leverne och 3) som har självkontroll nog att inte låta sig förfalla på det sättet.

Gäller det detsamma med en smal person? Är ju inte bara överviktiga som inte tar hand om sig osv. 

Oavsett så är det för min del oattraktivt med inaktiva och bekväma personer, smala som överviktiga. Värsta är nog smala som anser sig inte behöva för de är ju ändå smala.??! 

• Anonym (undrar)
    Mandel skrev 2023-05-22 18:19:26 följande:

Är övervikten en enda stor ölmage och sedan spetiga armar och ben så nej tack.
    Är det skapligt jämt fördelat på kroppen så inga problem.

Oftast brukar övervikt vara jämnare fördelat.

Är det verkligen så stor skillnad? Från "nej tack" till "inga problem".
  • Anonym (Ja)
    Anonym (Sm) skrev 2023-05-22 18:32:16 följande:

Gäller det detsamma med en smal person? Är ju inte bara överviktiga som inte tar hand om sig osv. 

Oavsett så är det för min del oattraktivt med inaktiva och bekväma personer, smala som överviktiga. Värsta är nog smala som anser sig inte behöva för de är ju ändå smala.??! 

Smal är inte detsamma som mager. Jag vill inte vara tillsammans med ett skelett, nej. Om en kille tränar eller inte spelar mig ingen roll.
  • Anonym (undrar)
    Anonym (x2y) skrev 2023-05-22 18:31:12 följande:

Nej tack, det går helt bort. Inga män som är feta, röker, dricker  mycket och svär mycket. Går på bidrag. Är aggressiva, våldsamma. Högljudda , behandlar kvinnor som objekt. Offer mentalitet. Pratar om sig själva bara. Dåliga på att kommunicera, lata och som inte gör något. Tror att kvinnan ska sköta allt i hushållet

Nu menade jag om han inte är en dålig person, men är överviktig.
  • Anonym (Kl)

Min man är lite överviktig, och var det redan när vi träffades. Dock är han liksom stor, skulle aldrig se honom som tjock. Han är stark men inte vältränad enligt gymstandard. Jag föll pladask! Aldrig träffat en man som jag blivit så attraherad av som honom. Sen är han ju rolig, smart, stabil och omtänksam också. Det gör ju sitt till också. 

• Anonym (undrar)
    Anonym (Ja) skrev 2023-05-22 18:20:53 följande:

Det finns inget som säger att man har "låtit sig förfalla" för att man är överviktiga. Många är överviktiga hela livet ända sen de var små barn. Precis som andra är supersmala.
  • Anonym (Ja)
    Anonym (undrar) skrev 2023-05-22 18:42:28 följande:
    Det finns inget som säger att man har "låtit sig förfalla" för att man är överviktiga. Många är överviktiga hela livet ända sen de var små barn. Precis som andra är supersmala.
    Det spelar ingen roll om man "alltid" varit tjock eller blivit det som vuxen. Som barn är det föräldrarnas fel, som vuxen 100 % eget ansvar. Oavsett ett starkt nej från mig.
Svar på tråden Vad tycker ni om tjocka killar?