• Anonym (vindöga)

Vilket är attraktivast av att gå på bidrag eller vara rund / stor?

Eller en oslagbar kombi, båda?

• Svar på tråden Vilket är attraktivast av att gå på bidrag eller vara rund / stor?
  • Reclaimyourself

Jag tolkar frågan som ironi, du ställer två helt olika saker som gör att man får lägre status i samhället mot varandra ... Jag har gått på bidrag men aldrig varit särskilt stor och rund.. jag vet ärligt talat inte... Hade en pojkvän när jag var väldigt ung som var både och. Jag älskade honom precis som han var, men idag skulle jag inte välja en man som inte har en stabil ekonomi, eller som missbrukar eller överanvänder något på ett sunt sätt. Som mat tex. Jag skulle inte vilja vara tillsammans med en matmissbrukare, alkoholist, narkoman, sexmissbrukare, spelmissbrukare eller annat. Däremot kan jag tänka mig att vara ihop med en karl som är stor/rund, så länge det inte handlar om extrem övervikt. Alla som är stora är inte det för att de äter för mycket, utan det kan även vara genetiskt, hormonellt eller medicinskt relaterat! Om han hade en personlighet och sätt som tilltalade mig så ja! Så jag får säga hellre stor & rund. 

Fast bidrag går ju de flesta på någon gång under livet! Barnbidrag, studiebidrag, flerbarnstillägg, socialbidrag, sjukbidrag, a-kassa, lönebidrag, aktivitetsersättning, sjukersättning... För att inte tala om alla jävla bidrag som våra kära politiker roffar åt sig!  Vad är det liksom för skillnad på om en politiker får bidrag eller att någon som inte kan försörja sig på annat sätt får socialbidrag en tid!? Jag vet iallafall vem av dem jag anser har störst rätt till bidraget!

• Anonym (Jag)

Gå på bidrag, tveklöst.

• Anonym (F)

Har aldrig gått på bidrag men har en väldigt stor rund bak som attraherat många män.

• Reclaimyourself
    Anonym (F) skrev 2024-04-06 17:13:30 följande:

Har aldrig gått på bidrag men har en väldigt stor rund bak som attraherat många män.

Låter härligt! 
  • Anonym (F)
    Reclaimyourself skrev 2024-04-06 17:15:49 följande:
    Låter härligt! 
    Det ÄR härligt! 😉
  • Anonym (Cookies)

Att gå på bidrag såklart. Skulle aldrig beblanda mig med någon som gör det. Vi skulle vara alldeles för olika. 

• Anonym (ABC)

Går inte att jämföra, två helt olika saker

• Anonym (Both)

Jag både "går på bidrag" /har sjukersättning och är rubd/stor, bmi 42/43 beroende på om man använder den gamla eller den nya formeln.

Vinner jag då? 

• Reclaimyourself

Anonym (Cookies):

Men tänk om du skulle råka ut för en bilolycka, förlora båda benen och hamna i rullstol då? Då kommer du vara tvungen att beblanda dig med folk som har bidrag för du kommer själv att vara beroende av det, för resten av livet förmodligen! 
    "Den som dömer andra, hen skall för evigt dömas"

Svar på tråden Vilket är attraktivast av att gå på bidrag eller vara rund / stor?