Varför håller Sempers fruktpure 1 vecka och Hipp/Nestlé bara 2 dagar?
Har funderat på varför Sempers fruktburkar skulle hålla längre än Hipp och Nestlés??? Det är ju ingen skillnad i innehåll...
Nån som vet....?
Har funderat på varför Sempers fruktburkar skulle hålla längre än Hipp och Nestlés??? Det är ju ingen skillnad i innehåll...
Nån som vet....?
Ingen aning....men kanske att det är mer socker i semper....
//Kram Anna
Det är väl inget konserveringsmedel i Hipp....
Det ska inte vara något konserveringsmedel i barnmat överhuvudtaget eller är jag helt ute och cyklar?
Har också funderat över detta. Detsamma gäller ju vanlig mat: Hipp 24 timmar och Semper 2 dygn. Fruktpuré: Hipp 48 timmar, Semper 1 vecka. Lite skillnad...
Nestlés puré håller lika länge som sempers. de kanske bara skriver tre dgr för att vara på den säkra sidan. Jag har använt nestlé som varit öppnad ängre, inga fel på den. Smakar dock på den själv först, innan jag serverar den...
Har kollat på deras hemsidor och det finns inget konserveringsmedel.... Använder Sempers fruktburkar för att det inte går åt så mkt per måltid...
Det måste ju vra konsererveringsmedel i alla matburkarna eftersom vi har hemma burkar från Hipp, Semper och Nestlé och alla har de minst 15 månaders förbrukningtid... tom de med kött i kan stå i rumstemperatur till 12 dec 2007
Man får inte använda vare sig konserveringsmedel eller färgämnen i barnmat. Så det har inte med det att göra.
Det är inte konserveringsmedel i barnmat; det är inte tillåtet. Barnmatsburkarna är vakuumförpackade. Det är därför det "klickar" när man öppnar burken.
Anledningen till att maten håller så länge är att man först hettar upp den och därefter kyler ner den snabbt och förpackar den med en gång.
KAnske e nåt i tillverkningsprocessen som gör att Semper lyckas få bättre hållbarhet?
Jag tror helt enkelt det är ett försäljningstrick. Hipp och Nestlé vill att vi skall köpa en ny burk istället för att använda gamla rester...
när ettan var liten och fick fruktpure menar jag att nestle hadde en vecka i kylen....i 2003.....vanlig burkmat var 2 dagar...vi använte mest nestle, men oxo lite semper.....