Träffat en kvinna som hatar sommaren
Jag har träffat en kvinna sedan i september och jag har senaste månaden börjat se fram emot sommaren, allt jag funderat på at göra med henne och bjuda henne på, Romantiska middagar, picnicar i solen, kanske fråga om hon vill resa på någon solsemester osv. Ni vet.
Senaste två-tre veckorna har hon mått lite dåligt och varit trött. I början tänkte jag att det bara är allergier och medföljande mediciner men när jag frågade henne i morse hur hon mådde svarade hon att hon hatar den här förjävliga sommaren och att hon går in i sin värsta tid nu. "Jag kommer inte vara rolig igen förrän i september" sa hon.
Jag är lite chockad. Jag har aldrig träffat en människa som inte gillar sommar och sol. Även om folk så klart klagar över saker med sommaren. min familj, mina släktingar, mina vänner, kollegor, alla ser fram emot sommaren och lever upp någon gång i slutet av april för att det är på gång. Alla har alltid planer på semestrar, allt mellan "bara vara hemma och njuta av solen" till att åka på solresor.
Nu vet jag dels inte riktigt hur jag ska reagera på detta, som sagt är jag ren ut chockad, och dels inte vad jag ska ersätta alla mina små lösa planer på sommarromantik med. Ge mig gärna tips.