• Anonym (fyll i)

Träffat en kvinna som hatar sommaren

Jag har träffat en kvinna sedan i september och jag har senaste månaden börjat se fram emot sommaren, allt jag funderat på at göra med henne och bjuda henne på, Romantiska middagar, picnicar i solen, kanske fråga om hon vill resa på någon solsemester osv. Ni vet.

Senaste två-tre veckorna har hon mått lite dåligt och varit trött. I början tänkte jag att det bara är allergier och medföljande mediciner men när jag frågade henne i morse hur hon mådde svarade hon att hon hatar den här förjävliga sommaren och att hon går in i sin värsta tid nu. "Jag kommer inte vara rolig igen förrän i september" sa hon. 

Jag är lite chockad. Jag har aldrig träffat en människa som inte gillar sommar och sol. Även om folk så klart klagar över saker med sommaren. min familj, mina släktingar, mina vänner, kollegor, alla ser fram emot sommaren och lever upp någon gång i slutet av april för att det är på gång. Alla har alltid planer på semestrar, allt mellan "bara vara hemma och njuta av solen" till att åka på solresor.

Nu vet jag dels inte riktigt hur jag ska reagera på detta, som sagt är jag ren ut chockad, och dels inte vad jag ska ersätta alla mina små lösa planer på sommarromantik med. Ge mig gärna tips.

• Svar på tråden Träffat en kvinna som hatar sommaren
  • Anonym (Usch)

Skulle aldrig palla en sån tråkig människa. Sluta gnäll och njut av alla årstiderna!

• Anonym (Ingen chock)

Fattar inte hur du kan vara så chockad. Så ovanligt är det inte. Avskyr själv sommaren, mår inte alls bra i värmen och det är många som håller mig. Sover dåligt osv. Tycker att du överdriver lite. Ni kan väl fortfarande göra de roliga sakerna, även om hon inte gillar sommaren. Kanske inte utlandsresan till värmen, men det andra.

• Anonym

Jag hatar också sommaren

• Anonym (fyll i)
    Anonym (Usch) skrev 2023-05-23 19:21:52 följande:

Skulle aldrig palla en sån tråkig människa. Sluta gnäll och njut av alla årstiderna!

Hon är absolut inte tråkig.
  • Anonym (fyll i)
    Anonym (Ingen chock) skrev 2023-05-23 19:26:24 följande:

Fattar inte hur du kan vara så chockad. Så ovanligt är det inte. Avskyr själv sommaren, mår inte alls bra i värmen och det är många som håller mig. Sover dåligt osv. Tycker att du överdriver lite. Ni kan väl fortfarande göra de roliga sakerna, även om hon inte gillar sommaren. Kanske inte utlandsresan till värmen, men det andra.

Jag har en tendens att bli chockad av fenomen jag aldrig stött på förut. Jag blev chockad första gången jag såg en späckhuggare i verkligheten, jag blev chockad när jag hittade grannens katt på min balkong, jag blev choklad första gången jag åt starka nudlar. Jag är väl sån. Jag kan sympatisera ändå.

Tack för att du delar hur du mår under sommaren, det är bra för mig att få höra mer så jag kan förstå mer. 
  • Tecum

Vilken kvinna, om jag varit singel hade jag gärna dejtat henne. En själsfrände, jag hatar också sommaren och de blir värre och värre med denna ständiga blåst och torka. Man kan inte göra någonting och snart blir det förbud att grilla i trädgårdar också.

• Anonym (Ingen chock)
    Anonym (fyll i) skrev 2023-05-23 19:37:23 följande:
    Jag har en tendens att bli chockad av fenomen jag aldrig stött på förut. Jag blev chockad första gången jag såg en späckhuggare i verkligheten, jag blev chockad när jag hittade grannens katt på min balkong, jag blev choklad första gången jag åt starka nudlar. Jag är väl sån. Jag kan sympatisera ändå.

Tack för att du delar hur du mår under sommaren, det är bra för mig att få höra mer så jag kan förstå mer. 
    Att se en späckhuggare kan jag förstå, men att få veta att någon inte gillar en årstid... nja Flört

Kör på med romantiska middagar och det andra du planerat. Hon kommer säkert att uppskatta det ändå.
  • Anonym (...)

Jag har en vuxen son som inte klarar av sol och värme. Han håller sig inomhus så mycket som möjligt under sommaren. Går till affären på kvällen etc. Jobbar inomhus, han skulle aldrig klara av att ha ett utomhusjobb på sommaren. 

Min son har autism. Då är det vanligt med obalans i kroppen vad gäller hur saker känns fysiskt. Tex är det vanligt att man inte äter vad som helst, kan ha svårt med konsistenser osv. Min son har då att det är tufft med värme. När han duschar har han ljummet vatten, han skulle aldrig kunna duscha varmt. 

Nu säger jag inte att din partner har autism TS, men just att vissa personer faktiskt kan ha så jobbigt med värme. 

Och TS, att vända ordet chockad på det viset du gör är väl ändå lite overkill? Överraskad låter mer som rätt ord tycker jag. 

• Anonym (Kvinna..)

Såååå konstigt är det väl inte?
    Jag hatar sommar i Sverige! Går inte att bada, bli brunbränd eller göra så mycket alls.
    Däremot älskar jag sommar i typ Grekland,  Spanien,  Thailand och liknande. 

• Anonym (Klarar inte av sommaren)

Klarar inte av sommaren, min hud, trots att jag är halvt turk (!) tål inte sol. Jag är väldigt blek men av solen blir jag snabbt bränd och 80-tals neonchockrosa. Så får gå runt med ett parasoll som nån slags vampyr om jag måste gå ut i solen. Jag ser lite ut som en vampyr med mitt svarta hår och vita hud så det kanske passar. 

Får bada osv. när det är mörkt. 

Föredrar senhöst innan det är snö. Det skall vara kallt, blåsa och regna, +6 grader Novemberväder året runt.

Svar på tråden Träffat en kvinna som hatar sommaren