Hur lång tid tog er förlossning?
Ni som fött barn vaginalt efter kejsarsnitt: hur lång tid tog er förlossning och när på dagen kom barnet?
Försöker hitta solskenshistorier om smidiga andraförlossningar efter KS?
Ni som fött barn vaginalt efter kejsarsnitt: hur lång tid tog er förlossning och när på dagen kom barnet?
Försöker hitta solskenshistorier om smidiga andraförlossningar efter KS?
Akut snitt med ettan mitt på blanka eftermiddagen fyra veckor tidigt. Tvåan tog 50 minuter från att jag kom in på förlossningen, klockan 3.30 föddes hon officiellt. Trean tog 4 timmar, också där tidigt på morgonen.
En släkting till mig hade en riktig Mardrömsförlossning med första barnet. Kämpade och kämpade i timmar men bebisen kom inte ner så när hon hade krystat så länge att kroppen inte orkade mer blev det ändå snitt. Hon var helt knäckt. Hon har fått två barn till efter det vaginalt och båda har varit supersmidiga. Den ena gick så fort att hon och pappa fick klara det hemma själva. Helt komplikationsfritt. Så det kan absolut gå bra även efter ett snitt!
En släkting till mig hade en riktig Mardrömsförlossning med första barnet. Kämpade och kämpade i timmar men bebisen kom inte ner så när hon hade krystat så länge att kroppen inte orkade mer blev det ändå snitt. Hon var helt knäckt. Hon har fått två barn till efter det vaginalt och båda har varit supersmidiga. Den ena gick så fort att hon och pappa fick klara det hemma själva. Helt komplikationsfritt. Så det kan absolut gå bra även efter ett snitt!
Ettan började försiktigt runt 05 tiden och hon är född 13.56
tvån började lite vid 09 tiden och är född 11.14 , båda gick bra vaginalt
Ettan började försiktigt runt 05 tiden och hon är född 13.56
tvån började lite vid 09 tiden och är född 11.14 , båda gick bra vaginalt
Ettan:
Värkstart måndag kväll en vecka efter bf med molande värk och blödning. Lång latensfas, inne för bedömning och fick sovdos 2ggr. Född lördag morgon med akut snitt efter att vi varit på förlossningen ca ett dygn.
Tvåan:
Samma som ettan ungefär fast kortare latensfas. Första känningarna lördag kväll. Åkte inte in då de sa att jag fortfarande räknades som förstföderska så klarade mig hemma till söndag kväll då vi åkte in. Född måndag kring lunch med akut snitt igen tyvärr. Men avsikten var ju att föda vaginalt.
Så andra förlossningen startade på samma dag som nr 1, en vecka efter bf. Men gick snabbare.
Vattnet gick 7.30, 3 veckor innan BF. Började få oregelbundna värkar vid 8, men det var mest som mensvärk. Åkte in 17.00 för att kontrollera vattenavgången, men de tyckte att jag skulle stanna för att jag fick såpass täta sammandragningar, 00 drog det igång på riktigt och jag behövde smärtstillande, 07.01 var bebisen ute :)