• Anonym (Jdtjö)

Tänker på skilsmässan

Hej!
    jag vill börja med att jag kanske inte är så tydligt med allt?så mycket och svårt att skriva allt..men jag behöver hjälp hur ska jag vända mig till..jag vill skilja mig!! 

jag är en kvinna som är gift, har ett barn och jag försöker hålls ut. Jag älskar min man men jag klarar inte längre leva så här. jag vill inte skilja mig utan vill jobba på vår förhållande men känns omöjlig..jag pratar och skriver till honom men det går inte in..jag har även försökt med att skicka snapchat till familjemedlemmar så de kan ställa frågor typ hur kommer det säg men inget..jag har även pratat med hans mamma..men hon gav förslag på saker men det går inte för han skulle bara bli arg..jag har även frågar om att prata med nån som kan hjälpa vår förhållande men NEJ!! Och det senaste han var otrogen?han anser inte det men han skapade date sajt och chattade med tjejer..jag kom på honom och först vill han typ vrida och vända som han gör med allt annat men tillsist erkände han?.jag vill inte heller gå in hur han sa det för han vill säga sitt och vill inte höra något från mig för han redan känner sig dålig och han förstår att tilliter inte finns där?han raderade bort sitt konto men jag har inte längre får prata om det?
    jag vill som sagt inte berätta mer om det för jag orkar inte?jag känner som jag har gett så mycket att jag känner inte igen mig själv!! och tror inte längre jag kan ge mer.. vill inte!! Tror inte det är bra för mig eller mitt barn.. jag Vill verkligen jobba och sa till honom ska vi jobba i team vi men han fortsätter med att tjafsa och lyssnar inte vad jag säger jag vill jobba tillsammans men han säger att jobba i team måste vara två..jag håller med och säger exakt df ska vi jobba i team vi..han fortsätter tillsist säger jag du lämnade teamet vi när du var otrogen?känns som han vill inte lyssna utan vill bara fortsätta tjafsa och jag ber honom att snälla jag vill sluta tjafsa? jag vill inte längre utan behöver nu info om skiljsmöss!!

• Svar på tråden Tänker på skilsmässan
  • Anonym (Fuchs)

Du behöver arbeta på att uttrycka dig och att skriva korrekt. Det du åstadkommit är inte läsbart.

• Anonym (hopp?)

Av det du skriver verkar det verkligen inte finnas något att bygga på.
    Han verkar inte vara intresserad och du kan inte kämpa för två.

Kanske, möjligen finns en pytteliten chans att rädda men det bygger på att han har någon slags problem som han är beredd att jobba på. Egentligen tror jag det är kört men OM det finns en chans så gäller:

Du behöver vara beredd, fullt ut, att lämna och skiljas.
    Du behöver agera för det så han förstår att det är kört.
    Kanske, kanske får det honom att inse allvaret - att du är på väg bort.
    I så fall kommer han att få motivation till förändring, till samtal.

Om det inte får honom att vakna så finns inget hopp längre, då får du fortsätta med skilsmässan och inse att han inte är mannen du ska leva med.

Jag kan inte se annat än att det troligen är kört.
    Du får det bättre utan honom

• LFF

Han lyssnar inte och han är ute på dejtingsidor och chattar med andra kvinnor. Vad exakt finns det som du vill försöka kämpa för? 

Svar på tråden Tänker på skilsmässan