Bipolär typ 1
Tacksam för svar.
vh
Stor kram till dig. En av mina bästa kompisar har också diagnosen bipolär typ 1 och det är en grym mara. Tyvärr vet jag inte hur jag ska vara en bra kompis till henne när hon är inne i sina skov. Jag väntar bara ut henne och hoppas att det räcker att jag finns där när hon är tillbaka.
Om du har mycket svårigheter av din bipolära diagnos så bör du sänka dina centralstimulerande de kan nämligen orsaka mani. Hoppas att du hittar något som fungerar för dig, jag har själv varit feldiagnostiserad i många år och provat alla mediciner som finns känns det som och setts som behandlingsresistent så jag vet vilket helvete det är innan man hittar rätt.
Stor kram till dig. En av mina bästa kompisar har också diagnosen bipolär typ 1 och det är en grym mara. Tyvärr vet jag inte hur jag ska vara en bra kompis till henne när hon är inne i sina skov. Jag väntar bara ut henne och hoppas att det räcker att jag finns där när hon är tillbaka.
Vill bara säga att du är en väldigt bra vänn. Oftast så är tid en stor del i denna diagnos då antingen de alltid kommer ett uppskov eller nerskov.
Förutom i psykotiska fall då kan det vara bäst med psykakuten i mina upplevelser!
Stor kram till dig. Har inte hela din erfarenhet, men känner igen lite från min ena son. Jag tror att en del av dina diagnoser kan bli bättre med tiden (Mha terapi, erfarenhet och välinställd medicin), och andra lära dig att leva med. Försök få all hjälp, psykologsamtal, terapi, gruppterapi du någonsin kan få (vet att det inte är lätt) då min erfarenhet är att medicin inte är det ända som löser allt - en krycka ja, men långt ifrån tillräckligt.
Tack för alla svar <3