• Mya

Progesteron i spruta i stället för vaggisar? Någon som testat?

Hej!
    Har börjat spruta inför min 3:e ICSI (efter en rad FET också förstås). Reagerar kraftigt på progesteronvaggisarna oavsett om jag tar dem vaginalt eller i ändtarmen. Nu har man föreslagit progesteron i sprutform, är det någon som har erfarenhet av detta och kan berätta lite hur det funkar!

• Svar på tråden Progesteron i spruta i stället för vaggisar? Någon som testat?
  • SYLO

japp funkar alldeles utmärkt, dock har jag använt vaggisar vaginalt + extra i spruta. Jag fick åka till kliniken och ta min spruta eftersom jag fått OHSS vid alla mina IVFer så de tog andra prover med men jag gissar att man ska kunna ta den hemma själv....

• Angla

Man kan ta dem hemma. Tas på ett speciellt ställe på rumoan. Tror att ngn annan måste göra det tå dig för att du inte når själv tex din man.

• PuhTiger

Nyfiken fråga... HUR reagerar man på dem? Får man ont, mår dåligt eller vad är det som händer i kroppen? Vill gärna veta om du vill berätta... Tack på förhand!

• Lepra

Dom va mycket bättre än vaggisarna tyckte jag...det enda var väl att man blev ganska öm på sprutstället, men det överlever man!!!!

• Mya

Tack för råd. Visst är det härligt när läkaren ändrar sig när man väl ställt in sig på något? Jag ska få tillbaka ägg idag och i stället för Progesteronsprutor tar jag nu 1/4 ampull Pregnyl var 3:e dag (m början i går). Det är ju bekvämt och enkelt , men det gror ju alltid ett litet tvivel, är det lika bra? Jag ska fråga idag.

Puh Tiger, jag fick en allergisk reaktion först i slidan och nästa gång i ändtarmen. Blev alldeles röd och svullen, med enorm klåda/sveda. Inte kul.

Svar på tråden Progesteron i spruta i stället för vaggisar? Någon som testat?