• Anonym (Fint namn?)

Vad tänker man på när man hör namnet Jack?

Är Jack fint namn?

Vad tänker ni på när ni hör namnet Jack?

Tack för svar!

• Svar på tråden Vad tänker man på när man hör namnet Jack?
  • Anonym (J)

Jag har alltid gillat namnet Jack, men tyvärr låter det lite korthugget och hårt på svenska.

• SweeneyTodd

Jag tänker på captain Jack Sparrow. Solig

• Anonym (Westernskurk/pirat)

Jag tänker på antingen en tågrånande western-skurk med revolvrar eller en pirat med värja och flintlåspistol.

• Anonym (Denrätta)

Jack i Lost

• Anonym (Fint namn?)
    Anonym (J) skrev 2023-05-25 22:13:45 följande:

Jag har alltid gillat namnet Jack, men tyvärr låter det lite korthugget och hårt på svenska.

Vad menas du med: ''Korthugget och hårt på svenska''? :)
    Anonym (Westernskurk/pirat) skrev 2023-05-25 22:15:11 följande:

Jag tänker på antingen en tågrånande western-skurk med revolvrar eller en pirat med värja och flintlåspistol.

Hm...Jag tänker väl också att det är ett litet av ''tufft'', om det nu är det du syftar på. Jag tänker också: Om en person som skulle vara nördig, genomsnäll och dylikt, skulle enligt er; namnet Jack inte passa i honom då?

• Anonym (Jacks)

Jag tänker på folk som heter Jack, riktiga och fiktiva. Jack Nicholson (skådespelare), Jack Ryan (fiktiv agent), Jack Daniel (amerikansk sprittillverkare mest känd för sin burboun), Jack the Ripper (okänd mördare), Jack Gleeson (skådis), Black Jack (svensk film), Jack London (författare)

• Anonym (kådisar)

Black Jack-kondomer

• Anonym (Westernskurk/pirat)
    Anonym (Fint namn?) skrev 2023-05-25 22:24:52 följande:
    Vad menas du med: ''Korthugget och hårt på svenska''? :)
    Anonym (Westernskurk/pirat) skrev 2023-05-25 22:15:11 följande:

Hm...Jag tänker väl också att det är ett litet av ''tufft'', om det nu är det du syftar på. Jag tänker också: Om en person som skulle vara nördig, genomsnäll och dylikt, skulle enligt er; namnet Jack inte passa i honom då?

Jo kanske, det är ett fint namn oavsett. 
  • Anonym (Sår)

Jack i pannan. Tänker jag faktiskt. Ett "jack" mer än en person.

Svar på tråden Vad tänker man på när man hör namnet Jack?