• Anonym (Dålig på mode)

Vad har man för byxor till tunika?

Hjälp. Har en tunika/kort klänning som är lite för kort för att jag ska kunna vara barbent eller ha strumpbyxor under. Den går till halva låret cirka.
    Förut hade jag haft skinny jeans eller leggings. Men vad är modernt nu? Det är till en fest nästa helg.
    Skinny jeans är ju "ute". Kan man ha ljusa lite utsvängda blåa jeans? Eller ser det inte klokt ut till tunika?
    Är så dålig på mode... Funkar leggings nu på sommaren?

• Svar på tråden Vad har man för byxor till tunika?
  • LFF

Om du gillar skinny jeans, ha på dig det. Det hade jag så sent som igår till en tunika. Varför bry sig om vad som är "mode" och "inne"? Jag kan även ha leggings under, eller kortbyxor. Helt enkelt vad jag trivs i och som passar vädret. 

• Anonym (Lite för kort är snyggt)

Jag skulle nog vara barbent under, en klänning eller kjol är väldigt snygg om den är för kort. Beror kanske på typ av fest umgänge iofs, men tänk till en extra gång om du verkligen måste sabba klänningen med byxor under. Det räcker om den funkar när du står upp och så kan du korsa benen när du sitter.

• EnAnonumius
    Anonym (Dålig på mode) skrev 2023-05-26 01:32:49 följande:
    Vad har man för byxor till tunika?

Hjälp. Har en tunika/kort klänning som är lite för kort för att jag ska kunna vara barbent eller ha strumpbyxor under. Den går till halva låret cirka.
    Förut hade jag haft skinny jeans eller leggings. Men vad är modernt nu? Det är till en fest nästa helg.
    Skinny jeans är ju "ute". Kan man ha ljusa lite utsvängda blåa jeans? Eller ser det inte klokt ut till tunika?
    Är så dålig på mode... Funkar leggings nu på sommaren?

Jag har alltid leggings till tunika..

Jag skiter i vad som är "inne/ute", man kan se snygg ut utan att försöka "leka modeslav"... 😉

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Fjäril kär

Skinny jeans går ju fortfarande att köpa så varifrån har du fått för dig att det skulle vara ute?  
    Likaså tights/leggings är ju ständigt ett modernt plagg. 

Svar på tråden Vad har man för byxor till tunika?