• StayCalm

    X som alltid går först?

    Hej hej. Trevlig sida här:) Jag vet mycket fel hur fel allt är i denna relation jag haft i 15 år med en romsk man. Vi har två barn, 5 o 9 år, och han har 2 barn sen tidigare med en romsk kvinna. 
    jag har 2 äldre barn också med en annan. 


    det som händer nu är att han stack när minstingen var 3 veckor gammal tillbaka till sitt x, enligt sig till sina barn som var 15 o 19 då. Motiveringen var att det nu fanns 3 inkomster i huset?????? Haha. Kan bara skratta åt detta idag fast jag gick igenom ett helvete då. Pojken föddes sjuk och efter 10 månader åkte vi till ett annat land för vård. Jag och mina barn åkte själva förutom vårat gemensamma äldsta som han inte ville släppa. Nu efteråt fattar jag ju att det var för att tvinga hem mig förr eller senare. Kom hem gjorde jag iallafall 1,5 år senare (hämtade sonen efter 9 månader). när vi kom till Sverige började han dyka upp varje gång han hade festat. Samtidigt sa han att han önska att jag aldrig kom hem. Exet fick nog av honom o kastade ut honom för han var otrogen samtidigt som han levde på henne och äldsta sonen. han kom raka vägen hem till mig och ville försöka för barnens skull. Vid denna tidpunkt var han fortfarande min själsfrände i mina ögon, jag HADE INGEN ANING om vilken grad av narcissism han besatt. nu har vi bott ihop i 3 år och jag spyr av att bara se honom. Han är konstant afterski och nedlåtande mot mig, säger jag emot ska han sätta mig på plats till den grad att jag blir som en hund, detta för barnen vill att jag inte ?startar bråk?. säger jag att han ska flytta börjar han ta ut det på barnen Och våra hundar. Jag bara väntar på att han ska iväg genom att hitta nån annan. 


    mitt stora äckliga problem är att varje gång det är en fest, dop, nån typ av familjesak så år jag aldrig bjuden. Detta trots att jag i princip uppfostrat hans barn, lärt dom simma, fixat deras första pass, tagit dom på första resan mm. Det där har jag inget emot ändå, när det gäller barnen. De ska vara bekväma med sina föräldrar. hans x hatar mig fastän jag aldrig mött henne, gjort henne nåt eller tagit nån ifrån henne. Mannen har haft förhållanden med olika flera år innan mig. Nu har 2 av hans brorsdöttrar flyttat till Göteborg. jag såg till att hjälpa båda med ALLT. De är som mina egna döttrar, jag har alltid älskat dom. Den ena har eproblem att bli gravid och jag jagade läkare som en galning innan jag hittade en läkare som fann problemet och idag är hon gravid. Nu har hon babyshower idag, och hon bjuder inte mig med motiveringen att du o hans x kan inte sitta vid samma bord. Hahahaha. Så dom bjuder honom och henne att sitta vid samma bord och jag måste var förstå. Jag har varit hemma så många ggr, när de festar, firar mm och jag bryr mig inte för jag bryr mig inte om honom. Men idag har jag ont i själen, det finns inget jag inte gjort för dessa flickor som idag är 20 och 25. Jag skickade sms till henne men hon svarade inte på varken första eller andra, det är 2 veckor sen nu. Hela hans släkt bara utnyttjar mig för de är analfabeter hela högen, så fort de behöver hjälp ska jag finnas där. Så fort det är nöjen hör jag inte ett pip. Jag ville bara skriva av mig, jag vet vilken typ av kultur jag är en del av, i kombination med en grav narcissit och en tjej Med borderline (jag) och en empati som ligger konstant på 150. Haha. tack för er tid. Ha nu en underbar dag och ta hand om er

     


     

  • Svar på tråden X som alltid går först?
  • Anonym (K)

    Vad väntar du på?? Kasta ut skithögen eller flytta själv! Förstår du att era barn mår dåligt av att bo i ett destruktivt hem? Fattar du att det är psykisk misshandel, som DU tillåter? Tänk på deras bästa nu och ta dig därifrån.

    Det är taskigt men faktiskt inte alls konstigt att hans barn prioriterar att bjuda sin mamma istället för dig, hur skulle det se ut...? Däremot riktigt dålig stil att skita i att höra av sig. Jag undrar om det där med att sitta vid samma bord bara var en dålig ursäkt. Du behöver inte bry dig om hans släktingar eller barn längre, sköt dig och dina barn istället bara. Och flytta, nu!

  • Anonym

    Bryt kontakten
    Sluta låt dig utnyttjas. De kan inte utnyttja dig om du säger NEJ.

Svar på tråden X som alltid går först?