Nu har vi förvisso inte kämpat för att bli gravida, så jag kan inte relatera till det. Däremot har jag tre missfall i bagaget. För mig låter det som ett klassiskt missfall/MA. Alla resonerar väl olika där, men för mig har det varit värre att försöka hålla hoppet uppe och tänka att det nog går bra ändå. Jag vet inte hur många gamla trådar jag läst om folk som blött massor och ändå fått en bebis genom sin graviditet. Ja du vet, solskenshistorier. För mig var det dock bara plågsamt. Det var bättre att bara ställa in mig på att det förmodligen var missfall. Men ja, där är vi nog alla olika!
Som tipset ovan skulle jag ha tagit ett nytt cb med veckoindikator en vecka efter det förra. Vid mina missfall har veckorna inte ökat som de ska alternativt aldrig nått högre än 2-3. Har testet inte slagit om efter 1 vecka har det varit missfall. Det är såklart ingen exakt vetenskap, men just ökningen kan man lita rätt bra på. Vid mina normala graviditeter har veckorna ökat på bara någon dag från 1-2 till 3+.
Förutom det kan jag tipsa om att kontakta din VC/BM och be om att få ta blodprov för att följa upp HCG med ett par dagars mellanrum. HCG ska fördubblas varannan dag vid en normal graviditet, vilket man kan mäta genom blodprov. Skulle det inte ha fördubblats kan man misstänka att det är något som inte står rätt till.
Om än mina liknande erfarenheter är allt annat än positiva håller jag ALLA tummar för att du får motbevisa mig och mina erfarenheter. Jag vet hur det är att gå runt i ovisshet och oro, det är inget jag skulle önska någon. ❤️