Gåva från sambons jobb, men inte mitt, vid sjukskrivning?
Jag har en kortare tid (lite drygt 2 veckor) varit sjukskriven delvis pga psykisk ohälsa men ffa för att den psykiska ohälsan förvärrat en kronisk sjukdom som krävt inläggning på sjukhus. Jag har haft kontakt med chefen och haft uppföljningar. Nu är jag typ frisk (har under tiden också fått stödsamtal och utskrivet antidepressiva). Tanken är att jag ska tillbaka till jobbet på onsdag. Idag kom ett blombud med en underbar korg med lite godsaker och en fin bukett blommor, minst 500 kr har den säkert kostat. Döm om min förvåning när det på kortet önskas mig hälsa och välgång från sambons kollegor! Ingen på mitt jobb har hört av sig (förutom chefen) och jag har väl inte direkt väntat mig det, men en sån här gest från folk som jag möjligen hälsat på vid 2-3 tillfällen får mig att undra om inte mina kollegor kanske är lite väl blasé?
Vi har ofta gått ihop och gett blommor till någon som varit sjukskriven mer ön enstaka dagar eller någon som skadat sig. Är det den psykiska ohälsans del i min frånvaro som skrämmer folk? Så här efter korgen/blommorna blir jag lite ledsen att inte mina kollegor sen 10 år brytt sig mer.
(Jag har en medelsvår depression som hindrat mig från att sköta min kost korrekt och på grund av en medfödd mutation som orsakar enzymbrist så har jag blivit rejält sjuk).