Vad kan jag göra med livet? Misslyckade studier och kommer säkerligen inte klara av Universitetet
Hej,
jag anser att jag har misslyckats med mina studier. Jag klarade av matte 1b, men jag behövde matte 2b.
Jag ser mig själv som en person som inte skriver särskilt bra och det märks på bland annat när jag skapar forums inlägg där folk kritiserar både mina stavningar och grammatik.
Jag strävar efter en universitetsutbildning för att det är mer eller mindre så samhället vill ha det. Eller så får man ju bita ihop och nöja sig med minimum lön och jobb som inte kräver utbildning.
Men när jag tänker på universitet, så finns det ett sug att jobba som socionom. Jag skulle absolut vilja hjälpa ungdomar och familjer som har det kämpigt. Jag kommer själv ifrån en trasig hemmiljö och jobbig uppväxt. P.g.a all stök så blev jag en inåtvänd person och lätt offer för mobbning.
Idag kan människor köra över mig, det är oftast för att jag inte vill säga emot.
Jag klarade av delvis Allmän kurs på folkhögskola, för att jag fick gymnasiebehörighet trots allt, men jag fick matte 1b. Vilket betyder att jag inte kan komma in på socionomprogrammet, om inte programmet skulle göra ett undantag och ta in mig, men varför skulle dem göra det? Jag vet inte om det finns något sätt som man kan komma in i alla fall.
Jag ansökte om en extra termin och det är upp till folkhögskolans pedagoger som avgör om jag får en extra termin eller inte.
Jag har tänkt på mitt liv den senaste tiden, hur jag blivit uppväxt och hur jag hade blivit som människa om jag växte upp i en trygg hemmiljö och allmänt var fri ifrån mobbning.
Jag har ingen som jag kan be om råd. Vad kan jag göra med livet? Karriär? Om ni vet och kan bekräfta att man kan komma in på socionomprogrammet i alla fall, så blir jag så tacksam om ni kan intyga sådant.
Tack för svar!