• Anonym (Kaffe)

Alltså, vad heter en sån där tratt som man bryggerkaffe genom, och var...

... kan man köpa en sådan??? Jag har kollat alla butiker jag kan komma på (Biltema, ClasOhlsson, Kjell & Company, Rusta, Jula, Överskottsbolaget och Willys), men ingen verkar ha det??? Jag har sökt på kaffetratt, filterhållare, kaffefilterhållare, men nejdå ingen verkar sälja sådana? Måste man gå i nån specialbutik alt handla på nätet för att få tag i detta???

Om nån har tips hade jag blivit jätteglad!

• Svar på tråden Alltså, vad heter en sån där tratt som man bryggerkaffe genom, och var...
  • Anonym (Kaffe)
    Anonym (M) skrev 2023-05-30 21:58:17 följande:

Melitta

Fast det är väl ett speciellt märke?Tack!!! Men varför i himmelens namn har de så pissiga algortimer (eller vad det nu heter) så att man måste skriva exakt det som de valt att kalla det?? Sjukt! Men hursomhelst: superdupertack till dig som hittade det år mig!!!
  • Anonym
    Anonym (M) skrev 2023-05-30 21:58:17 följande:

Melitta

• Anonym (?)

Är väl olika till vilken bryggare den ska passa till? Även om filtret har samma/ olika storlek så måste ju "tratten" passa på bryggaren, eller hur??

• Tukt
    Anonym (?) skrev 2023-05-30 22:04:04 följande:

Är väl olika till vilken bryggare den ska passa till? Även om filtret har samma/ olika storlek så måste ju "tratten" passa på bryggaren, eller hur??

Köper man en sådan där "tratt" så kanske man inte har en bryggare. Man måste ju liksom inte ha det, även om det är enklare.
Svar på tråden Alltså, vad heter en sån där tratt som man bryggerkaffe genom, och var...